قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه و ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر بررسی مسئله به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اتحادیه اروپا
بررسی مسئله به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2022
اشتراک
وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند تحریم‌های روسیه و ایران را تصویب کنند و 18 میلیارد یورو به اوکراین اختصاص دهند.
به گزارش اسپوتنیک، وزرای خارجه 27 کشور اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای آخرین نشست برنامه ریزی شده شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در سال 2022 گرد هم می آیند. آنها در نظر دارند بسته نهم تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه، تحریم‌های جدید علیه ایران و همچنین سازوکار تأمین مالی کمک‌های مالی کلان به کی‌یف برای سال 2023 به مبلغ 18 میلیارد یورو را به توافق برسانند.
وزیران همچنین درباره افزایش 2 میلیارد یورویی سقف بودجه صندوق صلح اروپا که از طریق آن تسلیحات اروپایی به اوکراین پرداخت می شود، بحث خواهند کرد. جوزپ بورل، رئیس سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد اجرای برنامه اتحادیه اروپا برای آموزش ارتش برای تشکیلات مسلح اوکراین به وزرا گزارش خواهد داد.
به موازات آن، بروکسل میزبان اولین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو برنامه مشارکت شرقی اتحادیه اروپا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه فدراسیون روسیه (SVO) در اوکراین خواهد بود که در آن پس از تعلیق عضویت بلاروس، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، مولداوی و اوکراین باقی ماندند. همانطور که یک منبع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل پیشتر گفته بود، این نشست اولین جلسه از زمان تصمیم اتحادیه اروپا برای اعطای وضعیت نامزدهای عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی خواهد بود.
گروگان گیری در شهر بانبری استرالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2022
تحریم های استرالیا علیه ایران و روسیه
دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین از طریق لینک ویدیویی در این گفتگو شرکت خواهد کرد.
کمیسیون اروپا نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را در 6 دسامبر ارائه کرد. طبق تصور ساختار اجرایی اتحادیه اروپا، حداکثر 200 فرد، شرکت و سازمان شامل 3 بانک، شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی، مجتمع انرژی و صنایع معدنی باید در لیست سیاه قرار گیرند. اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد پخش چهار شبکه تلویزیونی روسیه را در خاک خود ممنوع کند. کمیسیون اروپا تا زمانی که تحریم ها تایید نشود، نام و نام شرکت ها را فاش نمی کند.
به گفته رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، این بسته باید پاسخی به حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین باشد. هنگام توسعه این بسته، کمیسیون اروپا تلاش کرد تا آسیب ناشی از آن را به اقتصاد خود اتحادیه اروپا به حداقل برساند.
تصمیم در مورد بسته نهم تحریم ها نباید روز دوشنبه گرفته شود. در غیاب اجماع، ممکن است در اواخر دسامبر در یک روش کتبی به تعویق افتاده و تصویب شود.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین قصد دارند تحریم های جدیدی را علیه ایران به دلیل سرکوب ناآرامی ها و همکاری نظامی با روسیه اعمال کنند. این دیپلمات اروپایی در عین حال تاکید کرد که در این زمینه، اتحادیه اروپا قصد دارد "به تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط تهران ادامه دهد."
موضوع مشکل ساز دیگر بحث در مورد طرح تأمین مالی کمک های مالی کلان به اوکراین برای سال 2023 در قالب وام های اعطایی خواهد بود که کمیسیون اروپا وعده داده است که آن را به 18 میلیارد یورو برساند. تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه مجارستان، اصرار دارند که تضمین های اضافی در مورد مکانیسم های بازگرداندن این وجوه در صورت ورشکستگی اوکراین دریافت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала