مینسک: ناتو تمایلی به کاهش تعداد نظامیان خود در نزدیکی مرزهای غربی بلاروس ندارد

© Sputnik / Inna GrishukПограничник на белорусско-польской границе
Пограничник на белорусско-польской границе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس، معاون اول وزیر دفاع ویکتور گولویچ گفت که کشورش تمایلی به کاهش تعداد نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای غربی این کشور نمی بیند.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور گولویچ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی STV گفت: " اگر مرزهای بلاروس با کشورهای ناتو را در نظر بگیریم، گروه بندی ایالات متحده و کشورهای اروپای غربی، که در کشورهای همسایه مانند کشورهای بالتیک و لهستان متمرکز هستند، تمایلی به کاهش تعداد نیروهای خود ندارند".
وی خاطرنشان کرد: "طرف بلاروسی اقداماتی را از جمله استقرار گروه های تاکتیکی در جهت های مورد تهدید به نسبت شرایط اوضاع برای پاسخ به این اقدامات انجام خواهد داد".
وی اضافه کرد:" اما پس از انجام اقدامات واکنشی، ما واحدهای خود را به نقاط استقرار دائمی خود برمی‌گردانیم. اما این اقدامات از سوی کشورهای غربی قابل مشاهده نیست. اکنون حضور نیروهای آمریکایی در آن منطقه اعلام شده است. آنها در مکان های استقرار خود هستند تا زمانی که ببینیم آنها چه زمانی می خواهند آنجا را ترک کنند."
به گفته وی، ارتش بلاروس به هر بخش از مرز این جمهوری توجه دارد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: " طبیعتاً شرایط مرزهای جنوبی ما، مرز با اوکراین، بسیار نگران کننده است. اوکراین اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای از بین بردن آنچه که میان ما بود انجام میدهد".
وی تاکید کرد که بلاروس دلیلی برای این موضوع ارائه نکرده است و از طرف اوکراینی فقط اظهارات بی اساس درباره تهدید حمله بلاروس به اوکراین وجود دارد.
گولویچ همچنین در مورد اقدامات کی یف ابراز تعجب کرد. او گفت: "آنها خودشان پل ها را در قلمرو خود و نزدیک مرز بلاروس منفجر می کنند و جاده های خود را ویران می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала