ابراز امیدواری اردوغان به پیدا شدن راه حلی برای مسئله نیروگاه هسته ای زاپاروژیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نظر نخست وزیر ایتالیا: اردوغان دیکتاتور است
نظر نخست وزیر ایتالیا: اردوغان دیکتاتور است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رهبر اوکراین ابراز امیدواری کرد که راه حلی برای نیروگاه هسته ای زاپوروژیه پیدا شود.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در بیانیه ای از گفتگوی تلفنی اردوغان و زلنسکی خبر داد و اضافه کرد:" رئیس جمهور اردوغان در جریان این صحبتها گفت که آنکارا به تلاش های خود برای تامین نیازهای انسانی مردم اوکراین در ماه های سخت زمستان ادامه می دهد. رئیس جمهور اردوغان با بیان اینکه کریدور غلات می تواند شامل مواد غذایی مختلف و سایر کالاها شود، گفت که امیدوار است راه حلی برای نیروگاه هسته ای زاپروژیه نیز پیدا شود".
نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در ساحل سمت چپ رود "دنیپر" در نزدیکی شهر "انرگودار" واقع شده است که از ماه مارس تحت حفاظت نیروهای روسیه قرار گرفته است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت است.
ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران شهر انرگودار و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپاروژیه که در مجاورت شهر قرار دارد می پردازد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که رژیم کی یف با ادامه گلوله باران هدفمند این نیروگاه به دنبال ایجاد خطر یک فاجعه هسته ای است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала