واکنش ووچیچ به اظهارات مرکل و پوروشنکو در مورد توافق مینسک

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiرییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد
رییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2022
اشتراک
رئیس جمهور صربستان معتقد است صحبت های پیشین مرکل و پوروشنکو در مورد توافق مینسک دیدگاه ها را تغییر داده و نشان دهنده بسیاری از مسیل خواهند بود
به گزارش اسپوتنیک، ووچیچ، رئیس جمهور صربستان در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: "اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان و پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین مبنی بر آنکه کی یف با همدستی غرب، توافقات مینسک را اجرا نمی کند، تصویر رویدادها را به شدت تغییر می دهد و بحث اعتماد را مطرح می کند."
پیشتر مرکل در مصاحبه با روزنامه "زیت" گفته بود که "توافقنامه مینسک در سال 2014 تلاشی برای زمان دادن به اوکراین بود". صدراعظم سابق آلمان گفت او تردید دارد که کشورهای ناتو می توانستند در آن زمان به اندازه اکنون برای کمک به اوکراین تلاش کنند.
وی افزود:" این اظهارات مرکل چیزی است که همه چیز را به تمام معنا تغییر می دهد، در درجه اول در بحث سیاسی. این یک سیگنال واضح برای من است - به چه کسی نمی توان اعتماد کرد. در اینجا این سوال پیش می آید که ما کوچکترها چه کاری باید بکنیم وقتی با قوی تر از ما اینگونه رفتار میکنند، چطور با روسیه بازی کرده و فریبش می دهند و زمان را برای تهیه سلاح و تجهیزات و آماده سازی شکست آنها تلف می کنند. عجیب است که سرویس های اطلاعاتی و امنیتی روسیه از این موضوع اطلاعی نداشتند، باور نکردنی است که آنها این را ندیدند و ناآماده وارد این موضوع شدند".
در ماه نوامبر، پوروشنکو در صحبت با کمدین هایی که خود را سفیر سابق آمریکا در روسیه معرفی کردند گفت: " من به این توافقات مینسک نیاز داشتم تا حداقل چهار سال برای تشکیل نیروهای مسلح اوکراین، ساختن اقتصاد اوکراین و آموزش ارتش اوکراین به همراه ناتو برای ایجاد بهترین نیروهای مسلح در اروپای شرقی، که بر اساس استانداردهای ناتو تشکیل شده اند، فرصت داشته باشم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала