اتحادیه اروپا با تخصیص وام 18 میلیارد یورویی به اوکراین موافقت کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2022
اشتراک
کمیسیون اروپا در مورد تخصیص اعتبار 18 میلیارد یورویی به اوکراین در سال 2023 میلادی موافقت کرد
به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: "این کمیسیون بر روی بسته ای از اقدامات قانونی که به اتحادیه اروپا اجازه می دهد در طول سال 2023 به اوکراین کمک مالی به مبلغ 18 میلیارد یورو ارائه کند، به توافق رسیده است".
کمیسیون اروپا در 9 نوامبر، بسته جدیدی از حمایت مالی خود به اوکراین را به ارزش 18 میلیارد یورو برای سال 2023 پیشنهاد کرد. پس از آن اعلام شد که مایلند اولین قسمت از این بسته را در ژانویه 2023 انتقال دهند. تخصیص کمک مالی نیازمند تایید کشورهای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا می باشد، پارلمان اروپا بسته کمک پیشنهادی را در پایان نوامبر تصویب کرد.
کمک های مالی جدید، همانطور که توسط کمیسیون اروپا طراحی شده است، شامل وام هایی است که با سررسید حداکثر تا 35 سال صادر می شود.
همانطور که اتحادیه اروپا تایید می کند، این حمایت مالی به پوشش بخش قابل توجهی از نیازهای مالی کوتاه مدت اوکراین برای سال 2023 کمک خواهد کرد. بر اساس برآورد مقامات کی یف و صندوق بین المللی پول، این مبلغ به سه تا چهار میلیارد یورو در ماه می رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала