- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وعده تحویل جدید سامانه های ضد هوایی و موشک های پدافند هوایی به اوکراین

© AP Photo / Kin CheungНовый премьер-министр Великобритании Риши Сунак выступает на Даунинг-стрит в Лондоне
Новый премьер-министр Великобритании Риши Сунак выступает на Даунинг-стрит в Лондоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
سوناک، نخست وزیر بریتانیا به زلنسکی قول داد که سامانه ضد هوایی و موشک های پدافند هوایی جدید تحویل دهد
به گزارش اسپوتنیک بر اساس بیانیه ای که در روز جمعه، نهم دسامبر در وب سایت دولت انگلیس منتشر شده، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در یک گفت وگوی تلفنی به ولادیمیر زلنسکی قول داده است که در هفته های آینده سامانه های ضد هوایی و موشک های پدافند هوایی کوتاه برد را تحویل دهد.
پیشتر روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
در این بیانیه آمده است: “نخست وزیر گفت که سامانه های ضد هوایی و موشک های پدافند هوایی کوتاه برد در هفته های آینده به (اوکراین) تحویل داده خواهد شد.”
خاطرنشان می‌شود که سوناک و زلنسکی در مورد حملات نیروهای مسلح روسیه به زیرساخت‌های اوکراین گفت‌وگو کردند و توافق کردند که در هفته‌های آینده دوباره گفتگو کنند.
حملات به زیرساخت های اوکراینی نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه، که به گفته مقامات روسی، پشت آن، سرویس های ویژه اوکراین ایستاده اند، آغاز شد. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور، از خارکیف و کی یف تا لووف و ایوانو فرانکیفسک انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده است. ولادیمیر زلنسکی در اول نوامبر گفت که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی در اوکراین آسیب دیده است که منجر به قطعی گسترده برق شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала