رئیس جمهور چین: پکن آماده است همکاری با ریاض را در تجارت و سرمایه گذاری توسعه دهد

© AP Photo / Ju Peng/Xinhuaمشکلات سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از رهبر چین
مشکلات سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از رهبر چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اشتراک
شی جین پینگ که در قالب سفر دولتی به عربستان سعودی سفر کرده است، بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری ها با ریاض را تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون مرکزی چین، شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد که چین آماده است همکاری ها با ریاض را در تجارت، سرمایه گذاری، اقتصادی دیجیتالی و تحقیقات فضایی توسعه دهد.
وی در این دیدار تاکید کرد: "چین آماده است همکاری با عربستان سعودی را در حوزه های ظرفیت تولید و ایجاد زیرساخت ها تعمیق کند و همچنین در زمینه ساخت بخش صنعتی چین و عربستان در شهر جیزان و پروزه های عظیم زیرساختی همکاری نماید".
وی تاکید کرد که پکن همچنین آمادگی دارد "سطح همکاری های تجاری، سرمایه گذاری و مالی را بالاتر برده، تعاملات در حوزه های تجارت الکترونیک، اقتصاد دیجیتالی، منابع جایگزین انرژی، فناوری های عالی، تحقیقات و پیشرفت های فضایی توسعه دهد".
به گفته وی چین همچنین آماده است تا بشکل فعالانه ای در روند صنعتی سازی عربستان سعودی شرکت کرده و به تنوع بخشی به اقتصاد این کشور کمک نماید.
رئیس جمهور چین روز چهارشنبه در قالب سفری دولتی به ریاض سفر کرده و این سفر تا روز 10 دسامبر به طول خواهد انجامید. وی در این سفر در اولین نشست چین و دول عربی و نیز نشست شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس شرکت خواهد نمود.
سفر شی جین پینگ رهبر  چین به عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
عربستان و چین ۳۴ قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала