کارشناس ترک: اتحادیه اروپا با دست خود هر کاری را برای تشدید بحران انرژی انجام می دهد

© AFP 2023 / Prakash Singhکارشناس ترک: اتحادیه اروپا با دست خود هر کاری را برای تشدید بحران انرژی انجام می دهد
کارشناس ترک: اتحادیه اروپا با دست خود هر کاری را برای تشدید بحران انرژی انجام می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
اشتراک
یک کارشناس ترکیه درباره تعیین سقف قیمت نفت از سوی اتحادیه اروپا اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "در غرب، آنها فکر کردند که قیمتی تعیین کنند که نه حد نه خیلی پایین و نه حد خیلی بالا باشد. اگرچه گروهی از کشورها به رهبری لهستان از محدودیت بسیار پایین 30 دلار حمایت کردند. اما این البته فراتر از حد ممکن می بود و واکنش روسیه به این امر بسیار تند می بود. بنابراین، آنها تصمیم گرفتند چنان محدودیتی را تعیین کنند تا روسیه به عرضه نفت خود ادامه دهد و در نتیجه آنها روی قیمت 60 دلار توافق کردند. به طور کلی، این رقم کم و بیش معادل قیمتی است که روسیه امروز نفت می فروشد. بنابراین، این تصمیم دارای معنای خاصی نیست".
رکورد بیشترین صادرات نفت روسیه به آمریکا ظرف 12 سال اخیر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
گزینه های روسیه در پاسخ به طرح سقف قیمت نفت این کشور
کارشناس ترک افزود:"بدیهی است که سقف قیمت برای این تعیین شد که غرب بتواند به انجام اقدامات پر تحرک تظاهر کند. اکنون علاوه بر بسته های تحریمی ناکارآمد، این محدودیت نیز اضافه شده است که تا به حال آزمایش نشده و بعید است که جواب دهد. عواقب این اقدام را در ماه ندسامبر نخواهیم دید، زیرا کالاهایی که قبل از 5 دسامبر ارسال شده اند مشمول این محدودیت نمی شوند و تا هفته سوم ماه زانویه وارد بازارهای آسیایی می شوند. تا آن لحظه، بازارها موضعی منتظر خواهند داشت" .
این را که آیا سقف قیمت نفت منجر به بحران دیگری در اروپا خواهد شد یا نه، بعد از 5 فوریه خواهیم دید. در اروپا قبلاً بحران گازوئیل وجود داشت و حالا با این تحریم ها اصلاً گازوئیل در بازار وجود نخواهد داشت. زمان نشان خواهد داد که وضعیت چگونه پیش خواهد رفت اما یک چیز واضح است: اتحادیه اروپا هر کاری را با دستان خود انجام می دهد تا بحران انرژی را تشدید کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала