ممکن است ناتو بودجه ای را که قبلاً برای افغانستان در نظر گرفته شده بود، در اختیار کی یف قرار دهد

© AP Photo / Virginia Mayo مقر ناتو
 مقر ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
اشتراک
کشور های عضو ناتو در حال بررسی استفاده از منابع مالی صندوق مورد استفاده در سابق برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان برای کمک به اوکراین هستند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه پولیتیکو امروز چهارشنبه به نقل از پنج منبع در کشورهای غربی منتشر کرده است.
به نوشته این نشریه، منظور صندوق در نظر گرفته شده برای ارتش ملی افغانستان است که وجوه حاصل از آن برای آموزش پرسنل نظامی و خرید تجهیزات استفاده می شد. کی یف از ناتو خواسته است تا بخشی از 3.4 میلیارد دلار باقی مانده در صندوق را مجدداً توزیع کند. پولیتیکو می نویسد که در مورد تخصیص بودجه از صندوق در ناتو اختلاف نظر جدی وجود ندارد.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2022
فناوری جدید ناتو برای مبارزه با روسیه
این روزنامه خاطرنشان می سازد که این بودجه ممکن است به عنوان یک اقدام موقت ارائه شود و می تواند به ناتو کمک کند تا شدت بحث ها به دلیل تمایل به کمک به کی یف در شرایط وجود مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات کشورهای عضو این ائتلاف را کاهش دهد. به گفته یکی از منابع این نشریه، مقامات ناتو بیش از یک ماه از جمله در نشستی در بروکسل در ماه اکتبر در مورد موضوع تأمین بودجه افغانستان به اوکراین بحث کرده اندند. وجوه صندوق کمک به افغانستان قبلا مسدود شده بود و اکنون کشورهای عضو ناتو در حال ایجاد سازوکاری برای انتقال پول به کشورهای جداگانه یا انتقال آنها به جای دیگر هستند. برخی از کشورهای عضو این ائتلاف خواهان ارسال تمام یا بخشی از وجوه به اوکراین هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала