- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کمیته تحقیقات پرونده یک کلمبیایی را که در مورد ارتش روسیه مطالب جعلی منتشر می کرد، تکمیل کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه
کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2022
اشتراک
کمیته تحقیقات روسیه: فرد کلمبیایی که در مورد ارتش جعلی پخش می کرد به دستور یک شرکت آمریکایی عمل می کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بازرسان تحقیقات یک پرونده جنایی علیه یک شهروند کلمبیایی متهم به انتشار اخبار جعلی در مورد نیروهای مسلح روسیه به دستور یک شرکت آمریکایی را تکمیل کردند. بر اساس این گزارش، در سرویس خبری کمیته تحقیقات روسیه همچنین مشخص شد که این شرکت ظاهراً از روش دخالت روسیه در انتخابات 2020 در ایالات متحده تقلید کرده است.
تحقیقات پرونده جنایی علیه شهروند جمهوری کلمبیا به نام گیرالدو سارای آلبرتو انریکه به پایان رسید. او متهم به انتشار عمدی اطلاعات نادرست در مورد استفاده از نیروهای مسلح روسیه در یک عملیات نظامی ویژه در خاک اوکراین است.
کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه تاکید کرد که این پرونده بر اساس مواد سرویس ضد جاسوسی سرویس امنیت فدرال روسیه آغاز شده است.
وکیل وی در ماه آوریل از بازداشت این کلمبیایی خبر داد، همزمان مشخص شد که دادگاهی در مسکو این بومی آمریکای لاتین را بازداشت کرده است.
تحقیقات به این نتیجه رسید که از 5 مارس تا 9 آوریل، متهم که دارای مجوز اقامت در فدراسیون روسیه است، آموزش فنی و قرار دادن تلفن در یکی از مراکز خرید در مسکو ارائه کرده است که از طریق آن از راه دور به طور انبوه اخبار جعلی را درباره عملیات ارتش روسیه در اوکراین برای مشترکین ارسال می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала