- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

فرودگاه کورسک مورد حمله یک پهپاد قرار گرفت

© Photo / Administration of the Kursk regionتهاجم پهپاد به مخزن نفت فرودگاه کورسک
تهاجم پهپاد به مخزن نفت فرودگاه کورسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2022
اشتراک
یک مخزن نفت در نزدیکی فرودگاه کورسک در نتیجه حمله پهپاد آتش گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندار کورسک، رومن استاروویت در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک پهپاد به یک فرودگاه در منطقه کورسک حمله کرده است.
وی نوشت: در نتیجه حمله پهپاد، یک مخزن ذخیره نفت در منطقه فرودگاه کورسک آتش گرفت. تلفات جانی نداشت. نیروها در حال محدود کردن آتش هستند. تمام نیروهای ویژه در محل مشغول به کار هستند.
فرودگاه کورسک از 24 فوریه تاکنون هواپیمای غیرنظامی را پذیرش یا ارسال نکرده است - در آنجا، و همچنین در ده فرودگاه دیگر در جنوب و مرکز روسیه، رژیم محدودیت پرواز در حال اجرا است.
روز قبل، شبه نظامیان اوکراینی سعی کردند به فرودگاه های نظامی در مناطق ساراتوف و ریازان حمله کنند. به گفته وزارت دفاع، پهپادهای ساخت شوروی مورد استفاده قرار گرفتند، اما هوانوردی روسیه با استفاده از پدافند هوایی، این وسایل را که در ارتفاع پایین پرواز می کردند، سرنگون کردند. در جریان این حمله سه تن از نیروهای کادر فنی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. دو هواپیما آسیب جزئی به پوست بدنه وارد کردند.
وزارت دفاع تاکید کرد که با این حمله، رژیم کی‌یف در تلاش است تا کار جنگی هوانوردی دوربرد روسیه را مختل کند. اما این امر مانع از آن نشد که ارتش روسیه ضربه بزرگی به سیستم فرماندهی و کنترل نظامی اوکراین و تأسیسات دفاعی مربوطه وارد کند. همه 17 هدف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفتند، این حمله باعث اختلال در انتقال نیروها و سلاح های خارجی به مناطق جنگی از طریق راه آهن شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала