- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پیشنهاد لتونی برای حمله به فرودگاه های روسیه رد شد یا قبول؟

© Sputnik / Sergey Melkonov /  مراجعه به بانک تصاویر لتونی
لتونی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2022
اشتراک
ایالات متحده نسبت به لفاظی‌های لتونی در خصوص حمله به فرودگاه های روسیه واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، پل کریگ رابرتز، کارمند سابق کاخ سفید در زمان دولت رونالد ریگان، در سایت خود نوشت: "لتونی با پیشنهاد خود مبنی بر اجازه دادن به کی‌یف برای ضربه زدن به فرودگاه های روسیه، باعث گسترش درگیری ها در اوکراین می شود و ایالات متحده این لفاظی را تأیید می کند. تشدید تنش درست مانند ویتنام ادامه دارد. عروسک خیمه شب بازی واشنگتن بدون اجازه آمریکا این پیشنهاد تحریک آمیز را مطرح نمی کرد".
پیش از این، رینکوویچ، وزیر امور خارجه لتونی خواستار دادن اجازه به کی‌یف برای حمله به پایگاه های موشکی شد که برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین از آن ها استفاده می شود. به نظر او، متحدان نباید از تشدید تنش هراس داشته باشند.
اکنون ایالات متحده تسلیحات دوربرد را در اختیار اوکراین قرار نمی دهد و اعلام می کند که تمایلی به تحریک درگیری ندارد.
در زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه، ایالات متحده و متحدانش در ناتو همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی تر می کند و مراحل حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
شهر ریگا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
سفارت روسیه وزارت خارجه لتونی را به تحریک جنگ متهم کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در 21 فوریه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала