سفارت روسیه وزارت خارجه لتونی را به تحریک جنگ متهم کرد

© Fotolia / Tipak16شهر ریگا
شهر ریگا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
اشتراک
سفارت روسیه در ریگا اعلام کرد که فراخوان های ادگارس رینکویچ، وزیر خارجه لتونی برای اجازه دادن به کی یف برای حمله به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های موشکی روسیه، اقدام تحریک آمیزی برای آغاز یک جنگ گسترده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، وزیر خارجه لتونی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفته بود که کیف "باید اجازه داشته باشد" به پایگاه‌های موشک‌هایی که به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین حمله می‌کنند حمله کند و از تشدید تنش هراس نداشته باشد.
سفارت روسیه در کانال تلگرامی خود می نویسد: " "از تشدید تنش نترسید"، "اجازه دهید اوکراینی ها از سلاح برای از بین بردن تاسیسات نظامی در خاک روسیه استفاده کنند" - نه، این یک متخصص نظامی دیوانه نیست که خواستار چنین اقداماتی است، این رینکویچ، وزیر خارجه لتونی است. آیا این چیزی جز تحریک برای آغاز جنگی گسترده است؟!"
لتونی دیپلمات های بلاروس را از کشور اخراج می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
محدودیت جدید لتونی برای ورود شهروندان روسیه به این کشور
سفارت روسیه خاطرنشان کرد که "وزیر با طلب اجازه یک بار دیگر ماهیت دست نشانده رژیم کی یف را تأیید کرد که جرأت نمی کند حتی یک قدم بدون مجوز حامیان غربی بردارد."
در دنباله پیام سفارت روسیه آمده است: ناگفته نماند که وظیفه حرفه ای هر کارمند دستگاه دیپلماسی، به ویژه چنین مقام عالی رتبه ای ، دامن زدن به "آتش جنگ" نیست، بلکه برعکس، کمک به جستجوی راه حل های مسالمت آمیز است. به نظر می رسد که وزیر لتونی، صادقانه بگوییم، ایده های بسیار عجیب و غریب خود را در مورد ماهیت و وظایف دیپلماسی در دنیای مدرن دارد."
حملات نیروهای مسلح روسیه به زیرساخت های اوکراین در 10 اکتبر، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه که به گفته مقامات روسیه، سرویس های ویژه اوکراین در ورای آن بودند، آغاز شد. این حملات به تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر این کشور، از خارکف و کی یف تا لووف و ایوانو فرانکیفسک انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام می شود. ولودیمیر زلنسکی اول نوامبر گفت که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی در اوکراین آسیب دیده است که منجر به قطعی گسترده برق شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала