کی‌یف در حال آماده شدن برای خرابکاری در خط لوله ترانزیت آمونیاک است

© Flickr / Vladimir Yaitskiyپرچم اوکراین
پرچم اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
کی‌یف در حال آماده شدن برای برهم زدن ابتکار سازمان ملل در مورد ترانزیت آمونیاک از تولیاتی به اودسا است.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نظامی- دیپلماتیک گفت که رژیم کی‌یف در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز برای برهم زدن ابتکار سازمان ملل برای از سرگیری ترانزیت آمونیاک از طریق خط لوله تولیاتی- اودسا است.
وی گفت: طبق اطلاعاتی که توسط چندین کانال تأیید شده است، رژیم کی‌ف در حال تدارک یک اقدام تحریک آمیز طنین انداز با هدف ایجاد اختلال در ابتکار سازمان ملل برای از سرگیری ترانزیت آمونیاک از طریق خط لوله تولیاتی (روسیه) - اودسا (اوکراین) است.
به گفته وی، در قلمرو کارخانه بندر اودسا، "انفجارهای مستقیم بارهای انفجاری بر روی سقف های گنبدی تاسیسات ذخیره آمونیاک به منظور از بین بردن سقف های معلق و همچنین تضعیف زیرساخت های فروشگاه بارگیری مجدد آمونیاک انجام خواهد شد. تحت افسانه ادعایی "شکست" آنها در نتیجه "حمله موشکی" توسط نیروهای مسلح روسیه."
"این اقدام تحریک آمیز تحت کنترل نمایندگان سرویس های اطلاعاتی بریتانیا مستقر در اودسا برنامه ریزی شده بود و در حال اجرا است. سربازان قراردادی گروه کانادایی واگنر نیز در اجرای این تحریک مشارکت دارند که طبق توافق با اداره بنادر دریایی انجام می شود. اوکراین، وظایف حفاظت از زیرساخت بندر در منطقه اودسا را ​​انجام دهد.
وی افزود: هدف اصلی این تحریک، محروم کردن روسیه، به قیاس با خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2، از امکان تامین آمونیاک لازم برای تولید کودهای نیتروژن به مناطق مختلف است. در درجه اول به کشورهای در حال توسعه.
وی تاکید کرد: تخریب برنامه ریزی شده تأسیسات ذخیره آمونیاک در اودسا ارزش آن را در بازار جهانی بیشتر خواهد کرد. این امر باعث افزایش حجم و همچنین سودآوری تولید و صادرات آمونیاک توسط شرکت های بریتانیایی و آمریکایی به اتحادیه اروپا و کشورهای در حال توسعه در مواجهه با قیمت بالای گاز طبیعی خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала