کارشناس: امتناع زلنسکی از گفتگو با روسیه با منافع واقعی آمریکا و متحدانش در تضاد است

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / cropped imageولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
رابرت رایت مقاله نویس واشنگتن پست گفت که حل مسالمت آمیز درگیری در اوکراین به سود ایالات متحده خواهد بود، اما نه ولادیمیر زلنسکی و نه جو بایدن حاضر به اعتراف به این موضوع نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله واشنگتن پست آمده است:" اگر بتوان از طریق دیپلماسی به صلحی پایدار دست یافت، آنگاه مذاکرات به نفع ایالات متحده خواهد بود. این به تنهایی برای بایدن کافی است تا اوکراین را متقاعد کند که به دنبال صلح باشد."
به گفته نویسنده مقاله، درگیری در اوکراین برای غرب هزینه گزافی دارد: "هزینه های تسلیحاتی، تورم و قیمت بالای انرژی. در عین حال، با هر روز تشدید تنش، خطر شروع یک جنگ گسترده با مشارکت مستقیم ناتو وجود دارد".
رایت گفت که یکی از مقامات بلند پایه ایالات متحده باید از موضوع تحویل تسلیحات به عنوان اهرمی علیه زلنسکی استفاده کند. وی نوشت، با این وجود، مقامات کی یف با تکیه بر سناریوی مشکوک پیروزی در میدان نبرد در برابر راه حل دیپلماتیک مقاومت می کنند.
در اواسط نوامبر، زلنسکی، طی یک سخنرانی آنلاین در اجلاس سران G20، چشم انداز خود را در 10 مورد برای بازگرداندن صلح در اوکراین،اعلام کرد. از جمله پیشنهادات وی می توان به امنیت رادیواکتیوی و هسته ای، امنیت غذایی و انرژی، آزادی همه زندانیان، احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج نیروهای روسیه و توقف خصومت ها، بازگشت عدالت، جلوگیری از تشدید تنش ها و تثبیت پایان جنگ اشاره کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز به نوبه خود گفت که چنین سخنانی موید عدم تمایل کی یف به مذاکره است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала