در فرانسه خواهان توقف ارسال سلاح به کی یف و عدم تشدید بحران در اتحادیه اروپا شدند

© AFP 2023 / Ludovic Marinساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاریس
ساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاریس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
یک نماینده پارلمان فرانسه خواهان توقف ارسال سلاح به کیف و عدم تشدید بحران در اتحادیه اروپا شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایستگاه رادیویی "اروپا-1"، نیکلای دوپون انیان نماینده پارلمان و رهبر جنبش سیاسی "فرانسه، برخیز" در مصاحبه با این رادیو اعلام کرد که فرانسه می بایست موضعی عاقلانه اتخاذ کرده و ضمن توقف ارسال تسلیحات به اوکراین، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور را سر عقل بیاورد تا بحران اجتماعی و اقتصادی در اروپا را تشدید نکند.
وی تاکید کرد که فرانسه می بایست موضع داور را در وضعیت موجود در اوکراین اتخاذ نماید زیرا هدف زلنسکی نه دفاع از کشورش، بلکه قربانی کردن مردم اوکراین برای نابودی روسیه می باشد. به عقیده وی "این یک اشتباه جدی می باشد".
وی خواهان این شد تا از ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه که از حمایت از حمله نظامی ایالات متحده آمریکا به عراق در سال 2003 خودداری نمود، دنباله روی شود.
فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
فرانسه و آمریکا قصد دارند تا به کمک نظامی خود به اوکراین ادامه دهند
این سیاستمدار معتقد است که شرایط حول اوکراین تحت کنترل نمی باشد و "اروپا را وارد یک خودکشی اقتصادی و اجتماعی می نماید".
وی تاکید کرد: "زمان دستیابی به صلح، گزینه مرضی الطرفین برای دو کشور و آرام کردن زلنسکی فرا رسیده است. لازم است تا تحریم های اقتصادی کاملا لغو شده و ارسال سلاح در ازای آتش بس و آغاز مذاکرات متوقف گردد".
وی افزود که ضروری است تا از منافع فرانسه دفاع شود و این کشور از بحران حاصل از خروج شرکت ها به چین و آمریکا منتفع نمی گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала