بلینکن: در صورت عدم علاقه مسکو به مذاکره، امکان صلح وجود نخواهد داشت

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که مذاکره با فدراسیون روسیه در صورتی امکان پذیر است که مسکو به دیپلماسی علاقه نشان دهد.
بلینکن در مورد احتمال مذاکره با روسیه در مورد اوکراین اظهار نظر کرد
بلینکن عدم امکان مذاکره با روسیه را بدون منافع مسکو اعلام کرد
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه گفت که پاریس و واشنگتن باید زمینه گفت‌وگوی میان روسیه و اوکراین را آماده کنند و همچنین ساختار امنیتی آینده اروپا باید شامل تضمین‌های امنیتی برای روسیه باشد.
در عین حال آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به سی‌بی‌اس گفت: "راه دیپلماسی همیشه نتیجه بخش خواهد بود، در صورتی که طرف‌های درگیر، به خصوص روسیه، به دیپلماسی معنادار علاقه مند باشند".
وی تاکید کرد که مذاکرات با روسیه تا زمانی که رهبری این کشور به نتیجه قابل توجه آن علاقه نشان ندهد در دستور کار قرار نخواهد گرفت، به گفته وزیر امور خارجه، اکنون مسکو خلاف این را نشان می دهد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: "تا زمانی که ولادیمیر پوتین نشان ندهد که به دیپلماسی معنادار علاقه مند است، شانس کمی برای پیشرفت وجود دارد".
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً اعلام کرده بود که روسیه همیشه برای مذاکره درباره موضوع اوکراین آماده است، اگر کی یف به بلوغ برسد، تلاش‌های میانجی‌گری کسانی که پیشنهاد می‌دهند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پنجشنبه گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از گفتگو با مکرون، گفت که او قصد مذاکره با پوتین را ندارد، اما اگر روسیه اقدامات لازم را برای حل و فصل اوضاع اوکراین انجام دهد، به طور بالقوه برای آن آماده است. در عین حال، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی، خاطرنشان کرد که ایالات متحده آمادگی ولودیمیر زلنسکی را جهت مذاکره برای حل مناقشه نمی بیند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала