گروه ۷ و استرالیا بر سر سقف قیمت نفت روسیه به توافق رسیدند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر گروه ۷ و استرالیا بر سر سقف قیمت نفت روسیه به توافق رسیدند
گروه ۷ و استرالیا بر سر سقف قیمت نفت روسیه به توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
گروه ۷ (G7) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو این گروه و استرالیا بر سر تعیین سقف خرید نفت با منشاء روسیه به قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه به اجماع رسیده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره آمده است که سیاست تعیین سقف نفت روسیه از 5 دسامبر "یا اندکی پس از آن" اجرایی خواهد شد. در همان زمان، کشورهای G7 تأیید کردند که تصمیم در مورد سقف قیمت محصولات نفتی روسیه از 5 فوریه 2023 اجرایی می شود.
در بیانیه گروه ۷ و استرالیاخطرنشان می شود : "قیمت نهایی فرآورده‌های نفتی با منشأ روسی را جداگانه اعلام خواهیم کرد".
کشورهای G7 و استرالیا قصد خود را برای حذف تدریجی نفت خام و فرآورده های نفتی با منشاء روسیه در بازارهای داخلی خود تأیید کردند.
تصمیم اتحادیه اروپا
نمایندگی جمهوری چک در شورای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در توییتر اعلام کرد که نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قبلاً در مورد سطح سقف قیمت نفت روسیه که از طریق دریا حمل می شود به توافق رسیده بودند.
به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، کشورهای اتحادیه اروپا بر سر سقف 60 دلار در هر بشکه توافق کرده اند. پس از اینکه ورشو مخالفت خود را با سقف قیمت پس گرفت، توافق حاصل شد. پیشنهاد لهستان تعیین محدوده 30 دلار بود. رئیس اتحادیه اروپا، اورسولا فون در لاین، گفت که این محدودیت قابل تنظیم خواهد بود.
هشدار به غرب در مورد تأثیر غیرمنتظره سقف قیمت نفت برای روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
توافق نمایندگان اتحادیه اروپا درباره محدودیت قیمت نفت روسیه
در ماه سپتامبر، وزرای دارایی کشورهای G7 قصد خود را برای اعمال محدودیت های قیمتی برای صادرات از روسیه تایید کردند. قرار است این محدودیت برای نفت در 5 دسامبر و برای فرآورده های نفتی از 5 فوریه 2023 اعمال شود.
موضع روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه گفت که مسکو ، هیچ چیزی را به خارج از کشور خود در صورت مغایرت با منافعش عرضه نخواهد کرد. معاون نخست وزیر الکساندر نواک خاطرنشان کرد که روسیه نفت را به کشورهایی که سقف قیمت تعیین می کنند صادر نخواهد کرد. به گفته وی، چنین محدودیت هایی به معنای مداخله در ابزارهای بازار است و مسکو با آن دسته از خریدارانی که آماده کار در شرایط بازار هستند تعامل خواهد کرد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه علاقه‌ای به این ندارد که سقف قیمت نفت چقدر باشد، قراردادها مستقیماً با شرکای خود منعقد خواهد شد. وزیر خارجه روسیه توضیح داد:" ما علاقه ای نداریم که سقف قیمت چقدر باشد - ما مستقیماً با شرکای خود مذاکره خواهیم کرد و شرکای که به همکاری با ما ادامه می دهند به این سقف ها نگاه نمی کنند و هیچ تضمینی به کسانی که به طور غیرقانونی این سقف ها را معرفی می کنند نخواهند داد. ".
غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین قبلاً اشاره کرد، منابع انرژی ارزان و قابل اعتماد روسیه یک مزیت رقابتی برای اروپا بوده است و حتی کاهش واردات آنها تأثیر منفی بر اقتصاد و ساکنان این کشورها دارد. تلاش ایالات متحده برای امتناع کامل اتحادیه اروپا از واردات انرژی و سایر منابع روسیه، منجر به غیرصنعتی شدن اروپا می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала