توافق نمایندگان اتحادیه اروپا درباره محدودیت قیمت نفت روسیه

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار به غرب در مورد تأثیر غیرمنتظره سقف قیمت نفت برای روسیه
هشدار به غرب در مورد تأثیر غیرمنتظره سقف قیمت نفت برای روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
نماینده جمهوری چک: نمایندگان دائم اتحادیه اروپا در مورد محدودیت قیمت نفت روسیه به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، ریاست جمهوری چک در شورای کشورهای اتحادیه اروپا رسما تایید کرد که نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا در مورد سطح محدودیت قیمت نفت از فدراسیون روسیه به توافق رسیده اند.
هیئت رئیسه در توییتر نوشت: "سفیران به تازگی در مورد محدودیت قیمت نفت روسیه که از طریق دریا حمل می شود به توافق رسیده اند. یک رویه کتبی دنبال خواهد شد و این تصمیم پس از انتشار در مجله رسمی لازم الاجرا خواهد شد."
غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که منابع انرژی ارزان و قابل اعتماد روسیه یک مزیت رقابتی برای اروپا است و حتی رد نسبی آن‌ها تأثیر منفی بر اقتصاد و ساکنان آن دارد. او گفت و ایالات متحده، با فشار دادن اتحادیه اروپا به رد کامل حامل های انرژی روسیه و سایر منابع، منجر به غیرصنعتی شدن اروپا می شود.
رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه درباره ایده غرب برای محدود کردن قیمت‌ها برای منابع انرژی روسیه، اظهار داشت که اگر این امر مغایر با منافع خود باشد، روسیه چیزی به خارج از کشور عرضه نخواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه به کشورهایی که سقف قیمتی تعیین کنند، نه 60 دلار در هر بشکه و نه به هیچ هزینه دیگری، نفت عرضه نخواهد کرد. وی افزود که چنین محدودیت هایی مداخله در ابزارهای بازار است، روسیه آماده همکاری با مصرف کنندگانی است که آماده کار بر اساس شرایط بازار هستند.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که روسیه تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала