شورای امنیت ایران: ۲۰۰ نفر در اغتشاشات جان خود را از دست داده‌اند

© Photo / IRNAاعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
شورای امنیت وزارت کشور جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ناآرامی‌های اخبر در ایران ۲۰۰ نفر جان باخته‌اند و سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی هزاران میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این شورا آمده است: " تاکنون بالغ بر 200 نفر جان خود را از دست داده اند که می توان آنها را به اقسام: شهدای امنیت، شهدای مردمی در اقدامات تروریستی، افراد بی گناه قربانی پروژه کشته سازی گروهک­‌ها، مردم بی­گناهی که در شرایط بهم­ ریختگی امنیتی جان باخته‌­اند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌­های تجزیه طلب، تفکیک کرد".
در این بیانیه خاطرنشان می شود:‌ " در این حوادث، هزاران میلیارد تومان خسارت به مراکز دولتی، عمومی و خصوصی وارد شده که کمیته تحقیق وزارت کشور، موظف به برآورد دقیق و به تفکیک خسارات و همچنین تعیین تکلیف شیوه جبران مادی و معنوی آسیب های وارده، شده است".
لطف الله دژکام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
حمایت مالی ناآرامی ها در ایران بیش از بودجه سالانه جمهوری اسلامی ایران است
از اواسط ماه سپتامبر، ناآرامی ها گسترده ای در ایران در رابطه با کشته شدن مهسا امینی پس از بازداشت وی توسط گشت ارشاد در جریان است. عمده ترین مناطقی که ناآرامی ها و اعتراضات در آنها رخ می دهد، استان های گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران و کردستان بوده اند. مقامات ایران کشورهای غربی را به حمایت از معترضان متهم می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала