حمایت مالی ناآرامی ها در ایران بیش از بودجه سالانه جمهوری اسلامی ایران است

© Photo / IRNAلطف الله دژکام
لطف الله دژکام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
اشتراک
حمایت مالی ناآرامی ها در ایران بیش از بودجه سالانه جمهوری اسلامی است
به گزارش اسپوتنیک، لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز چهارشنبه بیان کرد: اعتبارات سایر کشورها برای اغتشاشات ایران بیش از بودجه سالانه جمهوری اسلامی است.
دژکام به آژانس انتخاب اظهار کرد: پولی که کشورهای دشمن برای اغتشاش‌ها هزینه کردند، از کل بودجه سالانه کشور ایران بیشتر است.
بودجه ایران برای سال 2021 با نرخ نوامبر حدود 80 میلیارد دلار بود.
یک ماه و نیم است که ناآرامی‌هایی در ایران در جریان است که از اواسط شهریورماه در ارتباط با کشته شدن مهسا امینی زن جوان ایرانی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد آغاز شد. اعتراضات و ناآرامی ها عمدتاً در استان های گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران و کردستان صورت می گیرد. مقامات ایرانی کشورهای غربی را به حمایت از معترضان متهم می‌کنند که در رسانه‌های خود پیام‌هایی با ماهیت براندازانه، ضد ایرانی و همچنین خواستار سرنگونی قدرت در ایران منتشر می‌کنند. آشوبگران حملات سیستماتیک انجام می دهند و آشوبگران به طور سیستماتیک به اعضای نیروهای امنیتی - پلیس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین اعضای یکی از ساختارهای نظامی اصلی جمهوری اسلامی - بسیج - حمله می‌کنند و آنها را می‌کشند.
مهسا امینی روز ۲۲ شهریور در تهران توسط گشت ارشاد بازداشت شد و برای گفت‌وگوی توجیهی به یکی از مراکز فراجا وابسته به اداره پلیس و نیروهای انتظامی اعزام شد. در این مرکز مهسا امینی دچار سکته قلبی شد و پس از آن بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. او سه روز بعد درگذشت. مردم ایران، گشت ارشاد را عامل مرگ مهسا امینی می دانند. مردم در شهرهای مختلف کشور برای اعتراض به خیابان ها تجمع کردند. ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد دخترانی موهای خود را کوتاه می کنند و حجاب یا روسری "روسری" را می سوزانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала