- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مکرون: پیشرفت شرایط در اوکراین اجازه تعیین زمان مذاکره را خواهد داد

مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه معتقد است که زمان مناسب برای آغاز مذاکرات صلح به پیشرفت شرایط در اوکراین بستگی دارد.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که پیشرفت شرایط در اوکراین در هفته و ماه های آتی و نتیجه انتخاب اوکراینی ها اجازه تعیین زمان مذاکرات با فدراسیون روسیه را خواهد داد.
وی که در جریان سفر رسمی در ایالات متحده قرار دارد، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جو بایدن همتای آمریکایی خود اعلام کرد: "رئیس جمهور زلنسکی از لحظه انتخاب خود تا ماه فوریه میل خود برای برگزار مذاکرات را قطع نکرد... به همین دلیل من این امر ا قانونی می دانم که زلنسکی برای مذاکره شرط می گذارد. اینک ما می بایست کار خود بر روی این مسئله را آغاز نماییم. پیشرفت شرایط در هفته ها و ماه های آینده و نیز انتخاب مردم اوکراین این اجازه را به ما خواهد داد تا بگوییم چه زمانی برای این امر مناسب خواهد بود".
به عقیده رئیس جمهور فرانسه برنامه 10 قدمی که زلنسکی پیشنهاد داده است، نشانگر میل اوکراینی ها برای ورود به مذاکرات می باشد، "به همین دلیل لازم است تا با آنها در خصوص این مسئله کار کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала