- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ارسال تسلیحات به اوکراین تنها مدت مناقشه را به درازا می کشاند

ارسال
ارسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
اشتراک
یک ژنرال بازنشسته ارتش چین معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین تنها مدت زمان مناقشه را به طول خواهد انجامید
یان سیویگان سرلشگر بازنشسته ارتش آزادی ساز و مشاور ارشد انستیتو تحقیقات راهبردی بین المللی چین معتقد است که ارسال تسلیحات و کمک های نظامی به اوکراین تنها باعث تمدید و تشدید مناقشه روسیه و اوکراین می شود که هم اکنون تبدیل به چالشی امنیتی برای تمامی جهان شده است.
وی روز پنجشنبه در جریان سخنرانی خود در همایش امنیتی ژیانگ شان در پکن اظهار داشت: "ما چگونه می بایست از پس این مناقشه بزرگ روسیه و اوکراین که یک چالش امنیتی برای کل جهان می باشد، بر بیاییم؟ صادقانه بگویم که من تا فعلا هیج روش موثر و واقعا موجودی که بتواند طرفین درگیر و تمامی طرفین منتفع را راضی سازد، نمی بینم. ممکن است زمانی که طرفین کاملا نیروها و امکانات خود را از دست بدهند، جنگ متوقف شود. اما در این صورت خسارات بسیار عظیم خواهند بود".
به عقیده این نظامی سابق به همین دلیل تنها روشی که جامعه جهانی می بایست از آن استفاده کند، خواستار شدن توقف عملیات نظامی و نشستن سر میز مذاکره می باشد. وی در جمع بندی خود اظهار داشت: "ما نمی بایست با ارسال تسلیحات و کمک های نظامی، هیزم به درون این آتش بیاندازیم. این امر به دستیابی به صلح کمکی نکرده و تنها باعث تشدید و به درازا کشیدن جنگ می شود، و به این سمت سوق خواهد داد که هر یک از طرفین خسارت بیشتری ببیند. از این رو من معتقدم که چین و سایر اعضای جامعه جهانی می بایست طرف صلح را بگیرند".
شایان ذکر است این همایش که امسال موضوع آن "پیش برد ابتکار امنیت جهانی و دفاع مشترک از صلح و توسعه" می باشد تا تاریخ 2 دسامبر ادامه خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала