- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع اتریش زمان خاموشی کامل در اوکراین را اعلام کرد

اوکراین، کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
اگر یک پدافند هوایی قدرتمند در اینجا مستقر نشود، اوکراین در تاریکی کامل فرو خواهد رفت.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ مارکوس رایسنر، استراتژیست نظامی در وزارت دفاع اتریش، در گفتگویی با " ZDF " گفت که اوکراین ممکن است ظرف چند هفته بدون کمک غرب در تاریکی فرو رود.
وی در ادامه افزود: " اگر یک پدافند هوایی قدرتمند در اینجا مستقر نشود، اوکراین ظرف چند هفته در تاریکی کامل فرو خواهد رفت. کی‌یف در برابر حملات به زیرساخت‌ها آسیب‌پذیر بود، زیرا در مرحله اول ارتش روسیه حدود یک سوم سیستم دفاع هوایی اوکراین را منهدم کرد غرب در عین حال توانایی های مسکو را دست کم گرفته بود.
انجام کاری در این رابطه به دلیل مساحت بزرگ اوکراین و تأسیسات زیاد مستقر در آنجا که نیاز به محافظت دارند تقریبا غیرممکن است. اروپا تلاش می کند هر آنچه را که در انبارهای تسلیحاتی خود دارد جمع کند و به اوکراین بفرستد. ما از روسیه عقب هستیم و روسیه دوباره ابتکار عمل را در دست می گیرد. این یک وضعیت متناقض است».
پسکوف: روس هراسی هار و نفرت از فدراسیون روسیه سرریز شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2022
پسکوف: روس هراسی دیوانه وار و نفرت از فدراسیون روسیه سرریز شده است
حملات به زیرساخت های اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه آغاز شد که به گفته مقامات روسیه، سرویس های ویژه اوکراین این حملات را سازماندهی کرده بودند. تأسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و تأسیسات ارتباطی از جمله اهدافی هستند که مورد ضربه قرار می گیرند.
نیروهای روسی در 23 نوامبر ضربه بزرگ دیگری به زیرساخت اوکراین وارد آوردند. در کی یف، اعلام کردند که در نتیجه این حملات، تمام نیروگاه‌های هسته‌ای و اکثر نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه‌های برق آبی از کار افتاده اند و اکثریت قریب به اتفاق مردم بدون برق ماندند. سه روز بعد، مقامات اوکراینی اعتراف کردند که هنوز 25 درصد کسری ظرفیت در شبکه برق وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала