گزارش و تحلیل

فاکس نیوز: زلنسکی، بازیگر سریال دموکرات ها است

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press OfficeПрезидент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
تاد وود خلبان پیشین عملیات ویژه ایالات متحده گفت "برنامه کمک" به اوکراین پرده مناسبی برای بازار نظامی-صنعتی آمریکا است.
به گزارش اسپوتنیک، تاکر کارلسون مجری کانال تلویزیونی فاکس نیوز ایالات متحده در یک برنامه تلویزیونی گفت: "دستور کار زیست محیطی، اجتماعی و شرکتی یکی از دلایلی است که اقتصاد ما در حال غرق شدن است. دلیل دیگر اوکراین است. در حال حاضر، ما در حال تحریک و در واقع وارد یک جنگ داغ با روسیه می شویم، به همین دلیل است که قیمت انرژی در سراسر جهان به شدت افزایش یافته است. و پس از این فقط بدتر خواهد شد".
وی ادامه داد:" کنگره آمریکا تنها در سال جاری بیش از 90 میلیارد دلار به اوکراین تخصیص داده است! این دو برابر هزینه سالانه ما در افغانستان و بسیار بیشتر از بودجه نظامی سالانه روسیه است. اما برای رئیس جمهور اوکراین زلنسکی کافی نیست. در ضمن، او از کنگره پول نمی خواهد، بلکه طلب می کند! این چیزی است که او در 3 ماه گذشته گفته است:"
در ادامه صحبتهای ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پخش می شود:" برای ما بسیار مهم بود که ایالات متحده رهبری خود را نشان دهد و سیستم های دفاع هوایی را در اختیار اوکراین بگذارد. در حال حاضر کشور ما دو نیاز مالی اصلی دارد: 38 میلیارد دلار برای پوشش کسری بودجه سال آینده و همچنین 17 میلیارد دلار دیگر برای بازسازی زیرساخت‌های دارای اهمیت حیاتی کشور."
کارلسون در ادامه با کنایه به این صحبتها گفت: "ما بسیار دوست داریم حمایت ها، به ویژه حجم آن، بدون تغییر باقی بماند و حمایت کل جامعه آمریکا و مهمتر از همه مالیات دهندگان باشد، زیرا در نهایت این پول دولت نیست، بلکه پول مردم است."
کارلسون در ادامه گفت:" آیا این مرد را می شناسید؟ یک دیکتاتور فاسد اوکراینی از ما پول می خواهد؟ اصلا او کیست؟"
در ادامه این برنامه، تاد وود، بنیانگذار رسانه CDMedia و خلبان سابق نیروهای ویژه ایالات متحده وارد استودیو شد.
کارلسون خطاب به وود گفت:" از اینکه امروز با ما بودید متشکرم سوال من مربوط به زلنسکی و نگرش او نسبت به ما است. او شبیه گدا نیست. او تمنا نمی کند، بلکه از کنگره می‌خواهد که دولتش را تأمین مالی کند، و این نه تنها در مورد نیازهای نظامی، بلکه در مورد حقوق بوروکرات‌ها نیز صدق می‌کند. چنین گستاخی از کجا می آید"؟
تاد وود در پاسخ گفت:: تیمی از کشورمان از زمان کودتای 2014 در آنجا حضور داشته است. زلنسکی بر اساس یک دستور کار گسترده تر از منافع مردم خود عمل می کند. زلنسکی با تلاش الیگارشی ایگور کولومویسکی که اخیراً یک پرونده جنایی علیه او در اوکراین باز شد به قدرت رسید. شخصاً معتقدم که اکنون زلنسکی حامیان جدی، قدرتمند و ثروتمندتری دارد. مطلب سر دولت بایدن، مجمع جهانی اقتصاد و دسته ای از دسیسه جویان است.
چند ماهی است که همین را می شنویم: "کمک وعده داده شده شما کجاست؟ ما مجبوریم با هزینه شخصی خود در لهستان غذا و دارو بخریم. در واقع، در حال حاضر درصد زیادی از جمعیت اوکراین کمبود آب، برق و گرما را تجربه می‌کنند و زمستان نزدیک است. این یک وضعیت واقعا فاجعه بار است، زیرا بسیاری از مردم در ساختمان های بلند دوره شوروی زندگی می کنند. اما زلنسکی در راستای منافع مردم اوکراین که به شدت رنج کشیده اند عمل نمی کند. در مورد آن هیچ تردیدی نیست".
تاکر کارلسون در ادامه پرسید :"90 میلیارد دلار و بدون چک کردن در مورد مقصد نهایی این همه پول. نمایندگان دموکرات کنگره به شدت با چنین بررسی هایی مخالف هستند. چرا؟"
تاد وود پاسخ داد: "اول از همه، درک این موضوع مهم است که یک تیم پولشویی در اوکراین فعالیت می کند. ما محاسبه کرده ایم که بیش از 30 درصد از تحویل تسلیحات به هدف اعلام شده، نمی رسد. شواهد متعددی برای این موضوع وجود دارد. به عنوان مثال، سقوط هواپیمای مملو از سلاح در یونان را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر این پول به جایی که لازم است نمی رسد. بخش قابل توجهی از آنها به خارج از کشور فرار می کند و در املاک و مستغلات سرمایه گذاری می شود. بر اساس اطلاعات رسیده از منابع مورد اعتماد، بسیاری از مقامات اوکراینی املاک و مستغلات در کشورهای دیگر خریداری کرده اند. این افراد به صلح نیاز ندارند، بلکه به ادامه اعتبارات به نفع بازار نظامی-صنعتی آمریکا نیاز دارند. من با بی صبری منتظرم تا جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند و امیدوارم این سیل نقدینگی متوقف شود".
تاکر کارلسون در پایان اضافه کرد: "من هم امیدوارم. زمان آن فرا رسیده است که بسیاری از جمهوری خواهان بیدار شوند و ببینند که به طرز بدی فریب خورده اند. تاد وود، از اینکه امروز با ما بودید متشکرم. خیلی ممنون".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала