گزارش و تحلیل

دارو مهمترین خواسته ی روسیه از ایران

© Photo / IRNAایران و روسیه
ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
اختصاصی
ایران در هفته جاری برای چندمین بار میزبان یک هیئت بزرگ تجاری از روسیه می باشد
به گزارش اسپوتنیک، به موجب توافق اتاق بازرگانی تهران و مرکز صادرات فدراسیون روسیه در سال 2020، بزرگ ‌ترین هیات تجاری روسی در روزهای 28 تا 30 شهریور ماه سال جاری در تهران حضور یافتند و پس از آن نیز به طور متوالی هیات های کوچک و بزرگ متشکل از تجار بخش های صنعتی، کشاورزی، دارویی، حمل و نقل، خودرو سازی و صنایع غذایی راهی ایران شدند.
ایران این هفته نیز میزبان هیئتی متشکل از بیش از 30 شرکت روسی است که در صدد کشف پتانسیل های کصور چهار فصل برای تجارت هستند، این رفت و آمد ها آن هم در شرایطی که اکنون روسیه نیز درگیر تحریمات است نشاندهده ی آن است که روسیه می‌خواهد از این فرصت برای دور زدن تحریم‌های غرب استفاده کند، این در شرایطی است که ایران همچنان خود تحت تحریم قرار دارد و خبری از نتیجه نهایی مذاکرات برجام نیست.
الکسی بونکین دبیر مسئول کمیسیون دولتی روسیه در امور سازماندهی و آموزش کادر های مدیریتی و مدیر مرکز منابع و ذخایر روسیه در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: "همایشی که اینبار در ایران در آن حضور یافتیم بسیار گسترده است، 39 شرکت اقتصادی، دارویی، تجاری، ساختمانی، پل سازی، انرژی و دارو سازی در ایران حضور یافتند تا دستور رئیس جمهور روسیه آقای پوتین مبنی بر گسترش روابط دو کشور را اجرا کنند".
الکسی بونکین ضمن تاکید بر اهمیت محور اقتصادی در سفر های هیئت های روس به ایران اظهار داشت: "دو گروه عمده از روسیه در این همایش شرکت کردند یکی صرفا اقتصادی و دیگری اقتصادی_صنعتی که امیدواریم موجب شناخت عمیق تر دو طرف از بازار یکدیگر شود، در پایان این هفته نیز گروه دیگری با محوریت اقتصادی از روسیه در ایران حضور می یابد".
وی افزود: "هدف اصلی ما در این سفر بررسی موارد مهم تجارت میان تجار ایرانی و روس است تا به یک جمع بندی نهایی در این زمینه برسیم و توافقاتی انجام شود، بر اساس این توافقات ابزار انتقالات مالی میان دو کشور بنا گذاشته میشود و قطعا میتوان به یک راهکار نتیجه بخش در زمینه ی انتقالات مالی دست یافت".
دبیر مسئول کمیسیون دولتی روسیه در امور سازماندهی و آموزش کادر های مدیریتی از دیگر اهداف این سفر برشمرد: "یکی از اهداف دیگر ما از حضور در این برنامه بررسی پتانسیل های مناطق مختلف دو کشور است از این لحاظ که نیاز های تجاری استان های مختلف ایران را بررسی کنیم تا بتوان به صورت دقیق بر اساس آنها تجارت انجام داد، البته که بازار ایران برای تجار روس بسیار نا آشنا است و هدف ما نیز ایجاد آشنایی تجار دو کشور با بازار های یکدیگر است".
مدیر مرکز منابع و ذخایر روسیه زمینه های متنوع تجارت دو کشور را اینگونه عنوان کرد: "روسیه میتواند در زمینه های مواد شیمیایی، دارو، برخی مواد اولیه صنعتی و لوازم یدکی در حوزه حمل و نقل از ایران واردات داشته باشد، اما لیست موارد دارویی مورد نیاز روسیه از ایران بسیار مفصل و وسیع است".
امید ما برای گسترش تجارت با ایران بسیار زیاد است چرا که تمامی تجاری که در این همایش با ما حضور دارند انگیزه ی بسیار بالایی برای تجارت با ایران دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала