نخست وزیر پرتغال نسبت به امکان اتحادیه اروپا برای پذیرش اوکراین ابراز شک کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Логотип Центрального европейского банка во Франкфурте
Логотип Центрального европейского банка во Франкфурте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
اشتراک
کوشتا نخست وزیر پرتغال خبر از عدم امکان اتحادیه اروپا برای پذیرش اوکراین داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Portugal Resident، آنتونیو کوشتا نخست وزیر پرتغال اعلام کرد که اتحادیه اروپا این امکان را ندارد که اعضای جدیدی را، از جمله اوکراین را، بپذیرد.این سیاستمدار تاکید کرد که رهبران اروپایی به قصد این انتظار را در بین اعضای بالقوه جدید که نمی توانند عضویت خود را توجیه کرده و "در آینده نزدیک وارد این داستان درام عظیم شوند"، ایجاد می نمایند.
به گفته وی اتحادیه اروپا این ریسک را می کند که آن اتفاقی که در طول دهه ها در رابطه با ترکیه رخ داده را "در مقیاس تمامی شرق اروپا چند برابر افزایش دهد".
کوشتا تاکید کرد: "اتحادیه اروپا می بایست به شکل عمقی بازسازی شود، اگر نمی خواهد که بدلیل وردوی های جدید منفجر شود".وی خاطرنشان کرد که بروکسل خواستهای مشخصی را به کاندیداهای عضویت اعلام می نماید و افزود که هیچ معیاری برای بررسی قابلیت این اتحادیه جهت پذیرش کشورهای جدید وجود ندارد.
کوشتا اظهار داشت که در شرایط کنونی اتحادیه اروپا در شرایط بزرگ تر شدن نیست. نخست وزیر پرتغال اذعان کرد:"اتحادیه اروپا با ساختار نهاد محور و معماری بودجه ای کنونی خود این شرایط را ندارد که انتظاراتی که هم اینک ایجاد می کند را برآورده نماید".
این سیاستمدار تاکید کرد که برای توسعه بیشتر، اتحادیه نیاز به اصلاح و سازمان دهی مجدد دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала