- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیویورک تایمز درستی فیلم های محل اعدام اسیران روسی را تایید کرد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationسربازان روسی
سربازان روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
اشتراک
نیویورک تایمز صحت تصاویر ویدئویی از محل اعدام زندانیان روسی را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز این ویدئو از محل اعدام اسیران جنگی روسی توسط اوکراینی ها در ماکییوکا را واقعی خواند.
همانطور که مقاله اشاره می کند، این فیلم که توسط نیویورک تایمز تأیید شده است، نگاهی نادر به یکی از بسیاری از لحظات وحشتناک جنگ را ارائه می دهد. نویسندگان این نشریه توضیح می دهند که آنها فریم ها را با تصاویر ماهواره ای مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که آنها در Makeevka گرفته شده اند.
روهینی هار، مشاور پزشکی پزشکان حقوق بشر، در مصاحبه ای با این نشریه، توجه را به حوضچه های خونی که در ضبط مشاهده می شود، جلب کرد. به گفته وی، آنها شهادت می دهند که "هیچ تلاشی برای تربیت زندانیان و یا کمک به آنها صورت نگرفته است". در عین حال، هار خاطرنشان کرد، ارتش روسیه غیرمسلح بودند، روی زمین دراز کشیده بودند، و بازوهایشان یا دراز بود یا پشت سرشان بود.
هار گفت: "آنها ناتوان یا غیرمبارز در نظر گرفته می شوند - در واقع اسیران جنگی".
ایوا ووکوسیچ، کارشناس جنایات جنگی، پیشنهاد داد که دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی احتمالاً در حال بررسی این قسمت است. وی خاطرنشان کرد که برای تحقیقات لازم است از محلی که در آن اعدام انجام شده بازدید شود تا مشخص شود که چه کسی کجا بوده است و پوکه های گلوله جمع آوری شده است. ووکوسیچ افزود: همچنین باید معاینات پزشکی قانونی و پزشکی قانونی انجام شود و اقدامات ارتش اوکراین پس از تیراندازی مورد مطالعه قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала