حدود 800 مزدور تروریست از ادلب به اوکراین رفتند

© Sputnik / Press Service of the Office of the Commissioner for Human Rights of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر حدود 800 مزدور تروریست از ادلب به اوکراین رفتند
حدود 800 مزدور تروریست از ادلب به اوکراین رفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
اشتراک
منابع محلی در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبردادند که حدود 800 جنگجوی مزدور مناطق تحت کنترل نیروهای طرفدار آمریکا را ترک کردند و به اوکراین رفتند تا در کنار نیروهای مسلح اوکراین بجنگند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع تایید کردند که مزدوران تحت کنترل گروه تروریستی حیات تحریر الشام اعزام شدند. کنترل منطقه شمال غربی سوریه در مجاورت مرز ترکیه را در اختیار دارد.
این منابع در گفتگو با اسپوتنیک، افزودند که عملیات انتقال شبه نظامیان به داخل خاک سوریه در دو مرحله انجام شد. ابتدا گروه های کوچکی از اردوگاه های الجهاد و البشیر در شمال شهر سرمده منتقل شدند. سپس شبانه با خودرو از طریق ایست بازرسی (باب الحوا) که توسط شبه نظامیان هیئت تحریر الشام کنترل می شود، به آن سوی مرز سوریه و ترکیه منتقل می شوند.
منابع محلی همچنین گفتند که بیشتر شبه نظامیانی که ترک کردند، شهروندان سوری هستند و متعلق به لشکر شام، جبهه آزادیبخش ملی و لژیون سوم هستند. آنها در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان زندگی می کنند. به گفته منابع، خود احتمال چنین سفرهایی به ترکیه نتیجه توافقات گروه های شبه نظامی در مرز ترکیه و سوریه است. تمام فرآیندهای لجستیکی تحت کنترل همان هیئت تحریر الشام است.
عملیات استخدام مزدوران محدود است: آنها نمی توانند فراتر از مناطق تحت کنترل عمل کنند. این سازمان تروریستی قراردادهایی به ارزش 5000 دلار در ماه به مزدوران پیشنهاد داد.
منابع اشاره کردند که دفاتر مخفی در ادلب و اطراف آن برای استخدام مزدوران در اوکراین ایجاد شده است. اولویت پذیرش با خارجی ها است: اکثر ستیزه جویان محلی، از جمله، پاسپورت اروپایی، و همچنین تجربه گسترده در عملیات های جنگی دارند.
در میان مزدورانی که پیش از این موفق شده اند به سمت نیروهای مسلح اوکراین بروند، حدود 60 شبه نظامی متعلق به گروه انصار التوحید شاخه داعش در استان ادلب هستند. آنها پس از شکست داعش در رقه و عراق به اینجا آمدند. اکثر آنها عرب غیر سوری هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала