تصمیم دشوار اروپا در قبال اوکراین

© AP Photo / Armando FrancaНа митинге в поддержку вступления Украины в Европейский союз в Лиссабоне
На митинге в поддержку вступления Украины в Европейский союз в Лиссабоне  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
به عقیده کارشناس آمریکایی، امتناع کی یف از گفتگو با مسکو، اتحادیه اروپا را مجبور به کاهش کمک رسانی به این کشور خواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، "جان چورچیاری"، پروفسور دانشگاه میشیگان، به "نیوزویک" گفت: "هر چه کی یف مدت بیشتری از مذاکره با روسیه امتناع کند، توافق اتحادیه اروپا در مورد تخصیص حمایت مالی به دولت ولادیمیر زلنسکی دشوارتر می شود".
او گفت: "اگر شرایط در اوکراین همچنان بدتر شود، اروپا ممکن است چاره‌ای نداشته باشد"
به گفته این کارشناس، شهروندان اروپایی هر روز بیشتر و بیشتر منتظر آغاز روند حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین هستند. کشورهای اروپای شرقی شروع به جلوگیری از تخصیص بودجه به کیف کرده اند. "چورچیاری" افزود، برای سیاستمداران غربی، چنین حمایتی از زلنسکی "سربار" می شود.
این پروفسور تاکید کرد: بازیگران کلیدی در موضوع کمک اوکراین مجبور هستند به تماس‌های دوجانبه روی بیاورند تا " سایر اعضای اتحادیه اروپا را از خود ناامید نکنند."
روز گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در مصاحبه ای با "سی ان ان" از احتمال حل و فصل دیپلماتیک مناقشات با مسکو خبر داد. به گفته این رهبر اوکراین، او آماده گفتگو است، اما با روسیه دیگری که آماده صلح خواهد بود.
در عین حال، خود او قبلاً اعلام کرده بود که هیچ مذاکره‌ای با رهبری فعلی روسیه انجام نخواهد شد و در کی یف آنها حتی قانون خاصی را برای منع آنها تصویب کردند.
همچنین مسکو بارها تاکید کرده است که هرگز گفتگو را رد نکرده است. با این حال، همانطور که "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد، اکنون راهی برای ادامه آن وجود ندارد، به خصوص که مقامات اوکراینی خودشان آن را ممنوع کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала