ابراز نگرانی آمریکا از افزایش روابط روسیه و ایران

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
"ند پرایس" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با اشاره به سفر "نیکلای پاترشوف" دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه به تهران گفت: تمام دنیا باید افزایش مشارکت ایران و روسیه را "یک تهدید عمیق" بدانند.
به گزارش اسپوتنیک ، نیکلای پاترشوف دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه هفته گذشته با سفر به تهران با مقامات ارشد این کشور از جمله آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور و علی شمخانی همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
ند پرایس در واکنش به این سفر گفت: واشنگتن افزایش سطح روابط ایران و روسیه را تهدیدی عمیق می‌داند.
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
پاتروشف: توانایی آمریکا برای حفظ هژمونی و سلطه خود به طور فزاینده ای محدود می شود
وی به خبرنگاران اظهار داشت: تمامی این موضوع باعث نگرانی است. تمام جهان باید افزایش مشارکت ایرانی‌ها و روس‌ها را تهدیدی عمیق بدانند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ما به همراه جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد در حال کار برای پاسخ دادن به تهدیدهایی هستیم که توسط روسیه و ایران به طور جداگانه و از طریق همکاری دوجانبه ایجاد می‌کنند.
نیکلای پاترشوف هفته گذشته و بنا به دعوت علی شمخانی همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد. براساس بیانیه دفتر مطبوعاتی شورای عالی امنیت ملی روسیه، این سفر برنامه‌ریزی شده در راستای مشورت‌های دوره‌ای ایران و روسیه و با مشارکت تعدادی از وزرا و روسای آژانس‌های دولتی دو کشور بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала