گزارش و تحلیل

نخبگان اروپایی هزینه هنگفت بازسازی اوکراین را پنهان می کنند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Логотип Центрального европейского банка во Франкфурте
Логотип Центрального европейского банка во Франкфурте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2022
اشتراک
نشریه امریکن کانسرواتیو: سیاستمداران، قیمت واقعی "طرح مارشال برای اوکراین" را پنهان می کنند. به هر حال، برای اروپایی ها دموکراسی در کی یف ارزش پولی را که آنها به سختی به دست آورده اند ندارد.
اسپوتنیک به نقل از این نشریه ایالات متحده می نویسد: قبل از همایش اقتصادی برلین در 25 اکتبر، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، مقاله‌ای را با عنوان "طرح مارشال برای اوکراین" در روزنامه آلمانی FrankfurterAllgemeineZeitung منتشر کردند.
صدراعظم آلمان و رئیس کمیسیون اروپا می نویسند: معلوم می شود که این "شجاعت اوکراین" بود که رهبران اروپایی را بر آن وا داشته تا در برلین جمع شوند.
آنها تعجب می کنند که اوکراین چگونه خواهد بود. به نظر می رسد مهمترین سؤالات این باشد: "بهترین راه برای سازماندهی و تأمین مالی چنین پروژه بزرگ مقیاس و بلندمدت چیست؟ چه ساختارهایی برای تضمین شفافیت مناسب و اطمینان حتمی سرمایه گذاران مهم هستند؟" اما نه شولتز و نه فون در لاین اصلاً به این مسائل نپرداخته اند یا عمداً از پاسخ طفره می روند زیرا آنها می ترسند که شهروندان در نظر بگیرند که دموکراسی اوکراین صدها میلیارد از پولی که به سختی به دست آورده اند ارزش ندارد، زیرا در این صورت خودشان مجبور خواهند شد در زمستان امسال یخ بزنند و در کالاهای ضروری صرفه جویی کنند.
شولز و فون در لاین به خود می بالند که G7 و اتحادیه اروپا بیش از 35 میلیارد یورو کمک اضطراری به اوکراین جمع آوری کرده اند. اما از این گذشته ، در 25 اکتبر ، خود فون در لاین برآورد فعلی بانک جهانی - 350 میلیارد یورو (!) را اعلام کرد ، یعنی ده برابر بیشتر.
و یوری گورودنیچنکو، اقتصاددان از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، مطالعه ای انجام داد و برآورد کرد که بازسازی اوکراین چقدر هزینه دارد. گورودنیچنکو که خود اهل اوکراین است به رادیو عمومی ملی گفت: فقط تعویض پل‌ها، ساختمان‌های آسیب‌دیده و غیره "به راحتی از 100 تا 200 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت… و اگر بازسازی عراق یا افغانستان را با اوکراین مقایسه کنید، با توجه به اندازه و سطح آسیب، به چیزی از 500 میلیارد دلار تا یک تریلیون خواهید رسید.
در همین مطالعه آمده است که هر هفته نزدیک به 4.5 میلیارد دلار خسارت به اقتصاد اوکراین وارد می شود. این از اواخر اردیبهشت است. اگر این محاسبات درست باشد، پس در طول پنج ماه آینده، خسارت 100 میلیارد دیگر افزایش یافته است. و از آنجایی که درگیری تشدید شده است، و رویارویی ادامه دارد، این تخمین احتمالا دست کم گرفته می شود، این رقم فقط رشد خواهد کرد.
این واقعیت وحشتناک است: رهبران جهان که در پشت نمادهای لیبرالیسم پنهان شده اند، به سادگی هیچ نتیجه ای جز پیروزی قاطع برای اوکراین نمی بینند و در حال بحث در مورد گام های بعدی هستند. نخبگان نادان و ناآگاه مدتهاست که اصلاً امور ساختمانی را فراموش کرده اند، تا چه رسد به اینکه چگونه این کار را در مقیاس سراسری انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала