اوکراین امیدوار است روند الحاق به اتحادیه اروپا را تا پایان سال 2024 تکمیل کند

© AP Photo / Armando FrancaНа митинге в поддержку вступления Украины в Европейский союз в Лиссабоне
На митинге в поддержку вступления Украины в Европейский союз в Лиссабоне  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
اشتراک
معاون نخست وزیر اوکراین اولگا استفانیشینا اعلام کرد که این کشور قصد دارد روند پیوستن به اتحادیه اروپا را تا پایان سال 2024 تکمیل کند.
به گزارش اسپوتنیک، "اولگا استفانیشینا" معاون نخست وزیر اوکراین در مصاحبه با روزنامه آلمانی "ولت" گفت: "ما مصمم هستیم تا الحاق اتحادیه اروپا را تا پایان سال 2024 تکمیل کنیم".
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، چنین الحاق زودهنگام به اتحادیه اروپا سریع ترین پروسه پیوستن در طول تاریخ خواهد بود، این روند در گذشته به طور متوسط ​​9 سال طول می کشید.
به گفته معاون نخست وزیر اوکراین ، این کشور از این نظر "یک نامزد معمولی برای الحاق نیست"، اگرچه، به گفته این روزنامه، بروکسل "به طور متفاوت به این موضوع نگاه می کند."
معاون نخست وزیر گفت: "شروع زودهنگام مذاکرات (در مورد الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا - ویرایش) برای روحیه اوکراینی ها بسیار مهم است، زیرا ما سال ها برای تعلق به اروپا می جنگیم و در حال حاضر جان خود را به خطر می اندازیم." ، و اضافه کرد که اوکراین " وظایف خود را به خوبی انجام می دهد"، همچنین تعداد قابل توجهی اصلاحات از جمله در زمینه های مبارزه با فساد و عدالت را اجرا کرده است.
همچنین "الیور ورهلی"، کمیسر اتحادیه اروپا در امور گسترش این اتحادیه، به نوبه خود گفت که "هر هفت مورد اصلاحات را نمی توان به سرعت انجام داد" و توافق بر سر یک جدول زمانی برای شروع مذاکرات غیرممکن است.
ورهلی گفت: "با توجه به کار گسترده ای که برای آماده شدن برای مشارکت در بازار داخلی اتحادیه اروپا و در بسیاری از حوزه های سیاست مهم دیگر لازم است، کل آمادگی برای الحاق احتمالاً بیش از یک یا دو سال طول می کشد".
ولودیمیر زلنسکی در 28 فوریه درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران در بروکسل در 23 ژوئن اعطای وضعیت "نامزدهای الحاق به اتحادیه اروپا" به اوکراین و مولداوی را تصویب کردند. برای شروع مذاکرات الحاق، کشورها باید تعدادی از شروط از جمله اصلاحات را انجام دهند.
کسب وضعیت نامزدی تنها آغاز یک سفر نسبتا طولانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا است. ترکیه از سال 1999، مقدونیه شمالی از سال 2005، مونته نگرو از سال 2010 و صربستان از سال 2012 نامزد بوده اند. کرواسی آخرین کشوری بود که به اتحادیه اروپا پیوست - این اتفاق در سال 2013 اتفاق افتاد، این روند برای کرواسی 10 سال طول کشید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала