وزیر خارجه آمریکا پیامدهای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه را ارزیابی کرد

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در آلمان احتمال داد که روسیه حتی پس از تعیین سقف قیمت در عرضه نفت ذینفع خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، این مقام آمریکایی گفت: "روسیه هر تصمیمی را می تواند بگیرد اما من معتقدم که علاقه مند و ذینفع به ادامه صادرات منابع انرژی خواهد بود."
به نظر او، مسکو این کار را برای ادامه عملیات نظامی ویژه در اوکراین انجام خواهد داد.
بلینکن گفت: "اعمال سقف حداقل پیامدهای منفی این واقعیت را کاهش می دهد که روسیه به فروش منابع انرژی ادامه داده و در عین حال آنها را در بازار حفظ می کند.
رویترز روز جمعه گزارش داد، کشورهای جی 7 و استرالیا برای تعیین قیمت ثابت برای نفت روسیه به توافق رسیده اند. شرکت کنندگان در توافق هنوز میزان سقف قیمت را تعیین نکرده اند و قرار است آنرا در هفته های آینده تعیین کنند.
 اعضای گروه ۷ بر سر قیمت ثابت نفت روسیه به توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اعضای گروه ۷ بر سر قیمت ثابت نفت روسیه به توافق رسیدند
رهبران کشورهای غربی ایده اعمال محدودیت قیمت برای منابع انرژی روسیه در نشست ژوئن گروه هفت مطرح کردند. قرار است محدودیت‌های نفتی از دسامبر و محدودیت ها برای محصولات نفتی در فوریه اجرایی شود، اما هنوز توافقی در مورد گاز حاصل نشده است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پیشنهاد کرد که سقف قیمت نفت روسیه حدود ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین شود.
روسیه بارها هشدار داده است که به کشورهایی که مکانیسم محدودیت های اجباری را بر قیمت خرید اعمال می کنند، نفت صادر نخواهد کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو در صورت مغایرت با منافع خود، هیچ چیزی را به خارج از کشور خود عرضه نخواهد کرد.
الکسی میلر، رئیس "گازپروم" گفت که محدودیت یکجانبه قیمت ها توسط اتحادیه اروپا نقض شرایط اساسی قرارداد خواهد بود و این مستلزم توقف عرضه است.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر نیز به نوبه خود اشاره کرد که روسیه به کشورهایی که سقف قیمتی تعیین کنند، نه 60 دلار در هر بشکه و نه به هیچ قیمت دیگری، نفت عرضه نخواهد کرد. وی محدودیت ها را دخالت در ابزارهای بازار خواند. نواک تاکید کرد که مسکو آماده همکاری با مصرف کنندگانی است که به شرایط بازار پایبند هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала