اعضای گروه ۷ بر سر قیمت ثابت نفت روسیه به توافق رسیدند

© AP Photo / Hasan Jamali اعضای گروه ۷ بر سر قیمت ثابت نفت روسیه به توافق رسیدند
 اعضای گروه ۷ بر سر قیمت ثابت نفت روسیه به توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
رویترز به نقل از منابع خود اطلاع می دهد که کشورهای عضو گروه 7 (جی 7) و استرالیا برای تعیین قیمت ثابت برای نفت روسیه توافق کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از منابع خبرگزاری رویترز گفت: "ائتلاف (جی 7 و استرالیا) بر سر سقف قیمت ثابتی به توافق رسیدند که به طور مرتب ارزیابی خواهد شد.
خاطرنشان می شود که این کشورها سطح شناور قیمت نفت از روسیه را کنار گذاشته اند.
منابع رویترز افزودند که نهایی شدن سطح قیمت نفت برای اواخر نوامبر برنامه ریزی شده است.
رکورد بیشترین صادرات نفت روسیه به آمریکا ظرف 12 سال اخیر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
روسیه به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شده است
ایده تعیین سقف قیمت برای منابع انرژی روسیه در نشست ژوئن جی 7 مطرح شد. قرار است محدودیت‌های قیمت نفت از دسامبر و در مورد محصولات نفتی از فوریه اجرایی شود، اما کشورهای غربی هنوز نتوانسته‌اند در مورد گاز به توافق برسند. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پیشنهاد کرده است که سقف قیمت نفت روسیه حدود 60 دلار در هر بشکه تعیین شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد این ایده اظهار نظر و تاکید کرد که مسکو اگر برخلاف منافع خود باشد هیچ کالایی را در خارج از روسیه عرضه نخواهد کرد. الکسی میلر، رئیس شرکت "گازپروم" گفت که محدودیت یکجانبه قیمت ها توسط اتحادیه اروپا نقض شرایط اساسی قرارداد خواهد بود و این مستلزم توقف صادرات است.
غرب پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، فشار تحریم ها را بر روسیه افزایش داد. این امر منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. ولادیمیر پوتین سیاست مهار و تضعیف مسکو را سیاست بلندمدت کشورهای غربی خواند. به گفته وی، تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала