مهندسان روس روشی برای غیرفعال کردن "استارلینک" پیدا کردند

CC0 / / ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس
ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
مهندسان روسی روشی برای غیرفعال کردن سیستم ارتباطات ماهواره ای Starlink پیدا کرده اند
به گزارش اسپوتنیک، طبق تحلیلی که توسط انجمن "دستگاههای محاسباتی" مستقر در نیویورک منتشر شده است، مهندسان روسی آسیب‌پذیری‌هایی را در سیستم ارتباطات ماهواره‌ای Starlink کشف کرده‌اند.
در همین راستا آندری سوخوف، استاد دپارتمان ابررایانه‌ها و انفورماتیک عمومی در دانشگاه تحقیقات ملی سامارا، گفت: "ما این مقاله را برای نشان دادن آنچه در مورد آسیب‌پذیری‌های Starlink شناخته شده است، ارسال کردیم. ما از هیچ منبع ناشناخته و بسته ای استفاده نکردیم. این هشدار کوچک ما است که فناوری‌هایی برای مقابله با این سیستم وجود دارد".
به طور خاص، به گفته کارشناسان روسی، ایستگاه های ماهواره ای زمینی Starlink را می توان کم حفاظت ترین عنصر کلیدی کل سیستم در نظر گرفت. بنابراین، برای ایجاد اختلال در عملکرد کل سیستم، نیازی به تلاش برای ساقط کردن ماهواره‌ها در مدار نیست.
در تحقیق این دانشمندان روس آمده است :"اگر چنین عنصری (ایستگاه ماهواره ای زمینی) غیرفعال شود، در منطقه مربوطه وقفه ایجاد می شود. بنابراین، ما نگرانی ایلان ماسک در مورد پایداری سیستم ماهواره ای جهانی Starlink را درک می کنیم".
در همین حال، در اوکراین شروع به جستجوی جایگزینی برای Starlinkکرده اند. این مطلب را "میخائیل فدوروف" وزیر "تحول دیجیتالی" اوکراین بیان کرد ، ولی با این حال خاطرنشان کرد که Starlink به کار در این منطقه ادامه خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала