روسیه به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شده است

© Fotolia / Nightman1965رکورد بیشترین صادرات نفت روسیه به آمریکا ظرف 12 سال اخیر
رکورد بیشترین صادرات نفت روسیه به آمریکا ظرف 12 سال اخیر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
اشتراک
به گفته تحلیلگران صنعت نفت، روسیه با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شده است
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان شرکت تحلیلی صنعتی "ورتکسا" گفتند که روسیه در ماه اکتبر به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شد و از لیدرهای سنتی در این شاخص - عربستان سعودی و عراق، پیشی گرفت.
نشریه "اکونومیک تایمز" با استناد به داده های این شرکت نوشت :"روسیه در ماه اکتبر 946 هزار بشکه نفت در روز به هند تحویل داد که بالاترین رقم در یک ماه گذشته یا 22 درصد از کل واردات نفت خام به هند است. این در حالی است مه سهم عربستان سعودی 16 درصد است
به گفته تحلیلگران این شرکت، حجم کل واردات نفت خام هند در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر 5 درصد و واردات از روسیه 8 درصد افزایش یافته است. در حالی که چین با واردات بیش از یک میلیون بشکه در روز بزرگترین خریدار نفت روسیه از طریق دریا است، هند برای اولین بار از طریق دریا نفت بیشتری از اتحادیه اروپا از روسیه وارد کرد، حجم آن 34 درصد بیشتر از اتحادیه اروپا بود. .
در عین حال، تحلیلگران این شرکت به احتمال کاهش واردات نفت از روسیه به هند در ماه دسامبر به دلیل محدودیت های تحویل که ممکن است به دلیل سقف قیمت پیشنهادی غرب برای مواد خام روسیه ایجاد شود، اذعان می کنند.
در اوایل اکتبر، اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریمی را علیه روسیه معرفی کرد که شامل مبنای قانونی برای تعیین سقف قیمت برای محموله های دریایی نفت روسیه به کشورهای ثالث است. قرار است محدودیت قیمت برای نفت از 5 دسامبر 2022 و برای فرآورده های نفتی از 5 فوریه 2023 تعیین شود. بحث تعیین سقف قیمت گاز همچنان ادامه دارد و هنوز توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.
ایده سقف قیمت نفت در غرب در تابستان به ابتکار ایالات متحده مورد بحث قرار گرفت. وزارت خزانه داری ایالات متحده پیشنهاد داد که قیمت را به 40 تا 60 دلار در هر بشکه محدود کند. اکنون به نقل از منابع آمریکایی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بازنگری شرایط برای بالا بردن این سقف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала