پیروزی لولا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل

© AP Photo / Andre PennerБывший президент Бразилии Лула да Силва выступает перед сторонниками после закрытия избирательных участков в Сан-Паулу
Бывший президент Бразилии Лула да Силва выступает перед сторонниками после закрытия избирательных участков в Сан-Паулу - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
اشتراک
تا شامگاه 30 اکتبر شمارش ۹۵ درصد آرا در بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین به انجام رسید و آمار رسمی نشان داد که لولا با ۵۰.۷ درصد در برابر بولسونارو با ۴۹.۳ درصد آرا به پیروزی دست یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، تا شامگاه 30 اکتبر شمارش ۹۵ درصد آرا در بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین به انجام رسید و آمار رسمی نشان داد که لولا با ۵۰.۷ درصد در برابر بولسونارو با ۴۹.۳ درصد آرا به پیروزی دست یافته است.
لوئیس ایناتسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری سابق و چپ‌گرای برزیل، روز 30 اکتبر (یکشنبه) در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد. ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور کنونی و راست‌گرای افراطی برزیل برای بار دوم نتوانست به این مقام دست پیدا کند.
داسیلوا پس از پیروزی، مبارزه با گرسنگی و نابرابری، احیای گفتگو بین قوای حکومتی، مشکلات آب و هوایی و محیط زیست را از اولویت های خود پس از پیروزی نامید.
او حتی در دوران تبلیغات انتخاباتی نیز شعار اصلی خود را "شامل کردن فقرا در بودجه" قرار داد. این سیاستمدار وعده شاخص‌سازی سالانه حقوق‌ها بالاتر از نرخ تورم، افزایش پرداخت‌ها به خانواده‌های فقیر و تجدیدنظر در مالیات‌ها به نفع جمعیت کم‌درآمد و همچنین مشوق‌های اشتغال را داد.
لولا اما نسبت به اتخاذ سیاست‌هایی در حفاظت از محیط زیست و رفاه اجتماعی تعهد داده، امری که یادآوری دوره ریاست جمهوری او در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ و شکوفایی اقتصادی برزیل است.
پیروزی لولا بازگشت پرشکوهی برای این سیاستمدار چپ‌گرا محسوب می‌شود که سال ۲۰۱۸ به اتهام رشوه‌خواری برای ۱۹ ماه زندانی شد تا عاقبت دیوان عالی برزیل با لغو این حکم راه را برای حضور او در انتخابات ریاست جمهوری باز کرد.
یکی از برنامه های امدادی مهم، بولسا فامیلیا بود که کمک هزینه ماهانه ای بین 6 تا 60 دلار بود که به حدود 11 میلیون خانواده فقیر پرداخت می شد، در ازای تعهد به مدرسه و واکسیناسیون های ضروری برای فرزندانشان.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала