کی‌یف بررسی می کند که چگونه قطعه اوکراینی در پهپادهای ایرانی قرار گرفته است

CC BY 4.0 / Tasnim / پهپاد "آرش۲"
پهپاد آرش۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2022
اشتراک
اطلاعات اوکراین از دخالت یک شرکت اوکراینی در ساخت پهپادهای ایرانی خبر می دهد.
اسپوتنیک، به گزارش شبکه گزارش کانال تلویزیونی 5.uaبا اشاره به نماینده اداره اصلی اطلاعات (GUR) وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که "پهپاد ایرانی" از اجزای 6 کشور تشکیل شده است، باید دید که چگونه قطعه ساخت اوکراین در آن قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ما در یک پهپاد ایرانی جزء تولید اوکراین و همچنین سایر کشورها را پیدا کردیم، این پهپاد را با سایر پهپادهای این شرکت مقایسه کردیم و متوجه شدیم که این پهپاد دارای 3/4 جزء از ایالات متحده است، قطعاتی نیز وجود دارد. از ژاپن، چین، سوئد، اتریش و حتی یکی از اجزای تولید اوکراین. اکنون متخصصان GUR متوجه خواهند شد که چگونه به آنجا رسیده اند."
امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل پیشتر به خبرنگاران گفته بود که تهران قاطعانه ادعاهایی مبنی بر انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در درگیری در اوکراین را رد می کند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه اخبار منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به طرف روسی برای استفاده در جنگ در اوکراین را تکذیب کرد.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала