شهردار کی‌یف از دریافت سیستم های دفاع هوایی جدید خبر داد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر شهردار کیف ویتالی کلیچکو
شهردار کیف ویتالی کلیچکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
اشتراک
شهردار کی‌یف گفت که این شهر سیستم های دفاع هوایی جدیدی دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، شهردار ویتالی کلیچکو گفت که کی‌یف سیستم های دفاع هوایی جدید دریافت کرده است.
کلیچکو گفت: "تجهیزات جدید پدافند هوایی در حال حاضر به پایتخت رسیده است. هوا بیشتر محافظت می شود. ما امیدواریم که حملات و تحریکات با هواپیماهای بدون سرنشین کامیکاز دیگر رخ ندهد."
پیش از این، شرکت آمریکایی تسلیحات Raytheon Technologies گزارش داده بود که اوکراین در حال استقرار دو تاسیسات از سیستم دفاع هوایی NASAMSاست و خاطرنشان کرد که دولت ایالات متحده ارسال تنها NASAMS به اوکراین را تایید کرده است، اما نه سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، اگرچه مذاکرات در مورد آنها ادامه دارد.
همچنین کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در ماه اکتبر از انتقال یکی از چهار سامانه موشکی ضدهوایی Iris-Tبه اوکراین خبر داد. در همان زمان، همانطور که رئیس وزارت دفاع اظهار داشت، سه مورد باقی مانده که به کیف وعده داده شده بودند، تنها در سال آینده ارائه خواهند شد. با این حال، اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت که سه سیستم باقیمانده Iris-Tکه قبلاً به کی‌یف وعده داده شده بود "در اسرع وقت" ارائه خواهد شد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: ارسال سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا به کیف، درگیری را برای طرف اوکراینی طولانی‌تر و دردناک‌تر می‌کند، اما اهداف روسیه را تغییر نمی‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала