وزارت خارجه روسیه: اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
اشتراک
اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد استفاده از غیرنظامیان توسط اوکراین به عنوان سپر انسانی، استفاده بی رویه از آتشباری، شکنجه اسیران جنگی و سازماندهی تلاش برای سوء قصد به جان کارمندان غیرنظامی نهادهای حکومتی منطقه ای در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و استان های زاپروژیا و خرسون روسیه، جنایات جنگی است.
به گزارش اسپوتنیک، سیرومولوتوف گفت: "در عین حال، ما واقعاً از اصطلاح "روش های تروریستی" برای توصیف نحوه انجام عملیات نظامی توسط طرف اوکراینی استفاده می کنیم. منظور استفاده از سپرهای زنده انسانی، استفاده بی رویه از آتشباری ها، شکنجه اسیران جنگی سازماندهی سوءقصد به کارمندان غیرنظامی نهادهای حکومتی منطقه ای در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک استان های زاپروژیا و خرسون فدراسیون روسیه است".
تکرار ادعاها درباره استفاده  پهپادهای ایرانی  در اوکراین در نشست شورای امنیت و رد آن از سوی مسکو و تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
تکرار ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین در نشست شورای امنیت و رد آن از سوی مسکو و تهران
این دیپلمات عالی رتبه روس تاکید کرد که همه اینها دقیقاً جنایات جنگی است و "هیچ ربطی به تروریسم به عنوان یک جنایت کیفری عمومی ندارد."
از 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای نازی زدایی و غیر میلیتاریزه کردن اوکراین انجام داده است. رهبر روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند." هدف نیروهای مسلح روسیه آزادسازی دونباس و تضمین امنیت خود روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала