گزارش و تحلیل

نشریه ژاپنی: ارتش روسیه به خصوص در زمستان قوی است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاستفاده از فراروانشناسی نظامی در ارتش روسیه
استفاده از فراروانشناسی نظامی در ارتش روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2022
اشتراک
در حال حاضر تنها راه نجات اوکراین کمک نظامی غرب است. اما اروپا از کی یف خسته شده است.
اسپوتنیک به نقل نشریه ژاپنی JBPress می نویسد: در 19 اکتبر، در جلسه شورای امنیت روسیه، رئیس جمهور پوتین اعلام کرد که از 20 اکتبر در چهار منطقه دیگر فدراسیون روسیه حکومت نظامی وضع خواهد کرد و فرمان مربوطه را امضا نمود. این کار به منظور بهینه سازی و نوسازی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین انجام شد. فرمان ریاست جمهوری همچنین اختیارات سایر مناطق فدراسیون روسیه را به ویژه در مناطق مرزی گسترش می دهد. مناطق خاصی از ناحیه مرکزی فدرال واقع در اطراف مسکو مناطق آماده باش بالا اعلام شده است.
این اولین بار است که روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 حکومت نظامی اعلام می کند. مقامات روسیه از آنجایی که از وضعیت نظامی دشواری که ایجاد شده آگاه هستند، چنین اقداماتی را انجام داده اند. سرگئی سوروویکین، فرمانده تازه منصوب شده نیروهای عملیات ویژه نظامی در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی گفت که ارتش روسیه در منطقه خِرسون می جنگد. در واکنش به انفجار پل کریمه، موشک‌ها و پهپادهای نظامی روسیه به زیرساخت‌های مهم اوکراین مخصوص تامین برق و آب، حمله کردند. 30 درصد از ظرفیت تولید برق اوکراین در حال حاضر از بین رفته است که منجر به خاموشی گسترده برق در سراسر کشور شده است. در کی یف، تاسیسات مهم تامین آب نیز آسیب جدی دیده است.
"خستگی از اوکراین" در سراسر اروپا گسترش یافته است
با جدیدترین تسلیحات تحویل شده توسط اروپا و آمریکا، ارتش اوکراین اخیراً چندین ضد حمله انجام داده و موفق شده است چند منطقه تحت اشغال روسیه را پس بگیرد. با این حال، درگیری نظامی ادامه دارد. در حال حاضر تنها راه نجات اوکراین کمک نظامی غرب است. اما یک "خستگی جدی از اوکراین" در کشورهای اروپایی احساس می شود. درگیری نظامی و تحریم‌های ضد روسیه منجر به کاهش تحویل گاز طبیعی ارزان روسیه، افزایش تعرفه آب و برق و افزایش قیمت مواد غذایی شده است. این امر باعث نارضایتی جدی مردم می شود. و نسبت به اوکراین که با صدای بلند درخواست کمک می کند، بیزاری فزاینده ای وجود دارد. پدیده "خستگی از اوکراین" دلیل اصلی پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات سراسری ایتالیا شده است. اوربان، نخست وزیر مجارستان، علیه تحریم های اقتصادی ضد روسیه توسط اتحادیه اروپا صحبت کرد. ائتلاف جناح راست همچنین در انتخابات عمومی سوئد در 11 سپتامبر پیروز شد. همانطور که نمونه هایی از این دست نشان می دهند، تصور اینکه کمک غرب به اوکراین برای همیشه ادامه خواهد داشت، خوش بینی غیر قابل توجیه است.
دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2022
روسیه: تهدید کی‌یف با استفاده از "بمب کثیف" زیاد است، این احتمال وجود دارد
روسیه کشوری غنی از منابع طبیعی است
روسیه کاملاً قادر به ادامه عملیات ویژه نظامی در اوکراین است. روسیه امروزی یک قدرت بزرگ غنی از منابع طبیعی است که مقادیر زیادی نفت، گاز طبیعی و غلات به خارج از کشور صادر می کند. تحریم های غرب قیمت انرژی و گندم را به شدت افزایش داده است و درآمدهای صادراتی این کشور حتی بیشتر از قبل شده است.
در 19 اکتبر پرزیدنت بایدن در واکنش به افزایش تورم در این کشور در آستانه انتخابات میان دوره ای، اعلام کرد که در واکنش به اقدامات کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش تولید، تا دسامبر سال جاری میلادی 15 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا تخصیص خواهد داد. برای روسیه، یکی از اعضای اوپک پلاس، وضع فعلی امور در دولت بایدن یک موهبت است. همچنین باید به خاطر داشت که تنها یک چهارم کشورهای جهان در تحریم های اقتصادی علیه روسیه شرکت می کنند و مسکو همچنان به تجارت فعال با چین، هند و سایر کشورهای بزرگ ادامه می دهد.
با نزدیک شدن زمستان، روسیه زیرساخت های انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. درگیری اوکراین و تحریم های اقتصادی همراه با آن، پایه های سیاست انرژی اروپا را متزلزل کرده است. نیروگاه های هسته ای آلمان با وجود حضور "سبزها" در دولت، حداقل تا آوریل 2023 کار خواهند کرد.
آلمان هم اینک حداکثر دمای گرمایش فضا را در سطح +19 درجه محدود کرده است. در سطح مردمی اروپا، ضدیت فزاینده ای نسبت به اوکراین وجود دارد. و هوای سرد مطمئناً خستگی ذکر شده از اوکراین را تشدید خواهد کرد که دائماً از غرب درخواست کمک، کمک با سلاح و هر چیز دیگری می کند. اکثر رسانه های ژاپنی در مورد اوکراین بر اساس طرح ساده لوحانه "اوکراین 100% خوب در مقابل روسیه 100% بد" مطالب می نویسند. زمان آن فرا رسیده است که وضعیت اوکراین را از منظری واقع بینانه تر مشاهده کنیم.
نکات اصلی از مصاحبه فرمانده عملیات وِیژه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نکات اصلی از مصاحبه فرمانده عملیات ویژه روسیه در اوکراین
"ژنرال سرما" در راه است
ارتش آلمان در اوایل صبح روز 22 ژوئن 1941 ناگهان از مرز عبور و به اتحاد شوروی حمله کرد. در ماه سپتامبر، لنینگراد توسط ارتش آلمان محاصره شد که در نهایت در کنار مسکو قرار گرفت. با این حال، در ماه نوامبر، سرمای 20 درجه، تانک ها، تجهیزات نظامی و سلاح های آلمانی را غیرقابل استفاده کرد. آن زمستان مخصوصاً سرد بود و سرمای بی سابقه 42- درجه بود. و ارتش سرخ از این عامل طبیعی استفاده کرد، دشمن عقب رانده شد.
نبرد استالینگراد، که در واقع نتیجه جنگ را تعیین کرد، در تابستان 1942 آغاز شد. معلوم است که دفاع از استالینگراد چقدر سرسخت بود. و در ماه نوامبر، با شروع هوای سرد، ارتش آلمان نه تنها توسط نیروهای شوروی، بلکه توسط "ژنرال سرما" مورد حمله قرار گرفت. در 2 فوریه 1943، آلمانی ها تسلیم شدند.
امروز "ژنرال سرما" قوی تر از حمله به ارتش آلمان در میدان های جنگ در استالینگراد به خانه های ساکنان کشورهای اروپایی حمله خواهد کرد. هنوز کاملاً مشخص نیست که نتیجه نهایی تهاجمی آن چه خواهد بود. اما مسلماً این باعث افزایش "خستگی از اوکراین" در توده‌های وسیع اروپایی خواهد شد.
نویسنده: یویچی ماسوزوئه سیاستمدار برجسته ژاپنی است. عضو مجلس علیای ژاپن (2001-2007؛ 2010-2014)، وزیر بهداشت، کار و رفاه (2007-2010). رهبر حزب اصلاحات ژاپن. مدیر مؤسسه مطالعات سیاسی و اقتصادی ماسوزوئه.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала