گزارش و تحلیل

کارشناس روس از عواقب استفاده احتمالی کی یف از بمب کثیف می گوید

© AP Photo / Rodrigo Abdدر نتیجه حملات اوکراین به روستایی در استان کورسک روسیه یک نفر کشته شد
در نتیجه حملات اوکراین به روستایی در استان  کورسک روسیه یک نفر کشته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2022
اشتراک
دیمیتری یفرموف تحلیلگر سیاسی: در شرایطی که در کیف ایجاد شده است، استفاده از یک "بمب کثیف" توسط اوکراین ممکن است حتی نیازی به تحریم ولادیمیر زلنسکی نداشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت که کی یف در حال تکمیل کار بر روی ایجاد یک "بمب کثیف" است.
به گفته کریلوف، اوکراین ظرفیت تولید چنین بمبی را دارد.
روز گذشته سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه با وزرای دفاع ایالات متحده، فرانسه، ترکیه و بریتانیا گفتگوهای تلفنی انجام داد و وضعیت اوکراین را با همتاهای خود مورد بررسی قرار داد. شویگو نسبت به تحریکات احتمالی اوکراین بزای استفاده از "بمب کثیف" ابراز نگرانی کرد.
دیمیتری یفرموف، کارشناس هلدینگ تحلیلی دانشگاه مالی روسیه، کارشناس علوم سیاسی خاطرنشان کرد که خطر چنین تحریکی توسط طرف اوکراینی بسیار زیاد است.
به نظر او، در شرایطی که در رهبری اوکراین ایجاد شده است، استفاده از یک "بمب کثیف" ممکن است حتی نیازی به تحریم ولادیمیر زلنسکی نداشته باشد.
این تحلیل گر می گوید: بیایید در نظر داشته باشیم که زلنسکی در بهترین حالت 30 تا 40 درصد از نیروهای مسلح اوکراین را کنترل می کند و این احتمالاً بیش از حد برآورد شده است. در عین حال، افرادی مانند (فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری) زالوژنی یا (وزیر خارجه اوکراین دیمیتری) کولبا به طور عینی فقط در راستای منافع خود عمل می کنند - این واضح است، این بخشی از واقعیت های اوکراین است.
وی افزود: در همین حال، سیاستمداران کشورهای غربی از جمله ایالات متحده ترجیح می دهند به تهدید فزاینده هسته ای در ارتباط با وضعیت اوکراین توجه نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала