واکنش سازمان ملل به گزارش‌هایی که کی‌یف را در حال آماده‌سازی بمب کثیف توصیف می کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2022
اشتراک
سازمان ملل خواستار عدم تشدید درگیری ها در اوکراین به دلیل گزارش های مربوط به "بمب کثیف" شد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست توجیهی گفت، در شرایطی که گزارش‌هایی مبنی بر آماده‌سازی یک بمب کثیف در اوکراین وجود دارد، سازمان ملل از طرف‌ها می‌خواهد از اقداماتی که می‌تواند منجر به اشتباه محاسبه یا تشدید تنش شود، اجتناب کنند.
ما از گزارش های مطبوعاتی آگاه هستیم. ما هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا این درست است یا نه نداریم. موضع ما در مورد این موضوع و در مورد بسیاری موارد دیگر این است که همه طرف ها باید از هر اقدامی که می تواند منجر به اشتباه محاسباتی و تشدید وضعیت قبلی شود اجتناب کنند.
همانطور که قبلاً توسط منابع معتبر در کشورهای مختلف - از جمله در اوکراین - گزارش شده بود، طبق اطلاعات دریافتی، رژیم کی‌یف در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز در قلمرو خود مربوط به انفجار به اصطلاح "بمب کثیف" یا سلاح های هسته ای کم بازده است. هدف از این اقدام تحریک آمیز متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح های کشتار جمعی در صحنه عملیات اوکراین و در نتیجه راه اندازی یک کمپین قدرتمند ضد روسیه در جهان با هدف تضعیف اعتماد به مسکو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала