گزارش و تحلیل

چرا ناتو از اسباب بازی های فتوشاپی می ترسد؟

© Photo / IRNAچرا ناتو از اسباب بازی های فتوشاپی می ترسد؟
چرا ناتو از اسباب بازی های فتوشاپی می ترسد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2022
اشتراک
به قول رهبری همین دو سه سال پیش بود که آمریکایی ها ادعا می داشتند پهبادها و موشک های ایرانی اسباب بازی های فتوشاپی بیش نیستند، حالا این روزها زمین و زمان را به هم دوخته اند مبادا ایران این پهباد ها را در اختیار روسیه قرار دهد چون ممکن است کل معادلات جنگ را به هم بزند.
مگر آمریکایی ها ادعا ندارند که پیشرفته ترین تسلیحات جهان را در اختیار دارند؟
چه شده که از اسباب بازی های فتوشاپی واهمه دارند؟
اصلا فرض را بر این بگذاریم که ایران خواسته این هواپیماها را به روسیه و یا دیگر کشورها بفروشد، چه ربطی به آمریکا و ناتو دارد؟
طبق همه مقررات و قوانین بین المللی از نوامبر سال 2020 دیگر هیچ تحریمی بر علیه خرید و فروش تسلیحات توسط ایران وجود ندارد و ایران حق دارد که مانند دیگر کشورهای جهان تسلیحات تولید کند و به دیگران بفروشد.
امروزه هم ظاهرا ده ها کشور جهان هستند که برای خرید پهبادها و موشک های ایرانی ثبت سفارش کرده اند.
به لطف تبلیغات ناتو درباره کیفیت این پهبادها و موشک ها احتمالا تعداد کشورهای متقاضی خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یابد.
طبق اظهارات خود آمریکایی ها درباره فروش تسلیحاتشان، به ایران هم ربطی ندارد که آن کشورها می خواهند این تسلیحات را کجا استفاده کنند و یا کلا برای چه کاری می خواهد استفاده کنند، ممکن است بخواهند برای نظارت بر مناطق کشاورزی و فراری دادن پرندگان استفاده کنند و ممکن بخواهند برای جنگ و دفاع از خود از آن استفاده کنند.
مگر خودشان نمی گویند Business is Business چه طور اینکه مثلا ترکیه به اوکراین ویا کشورهای دیگر پهباد فروخته مشکلی ندارد، فقط پهبادهای ایرانی مشکل دارد و در گلویشان گیر کرده و نفس آنها را گرفته؟
البته همه می دانند که آمریکایی ها چند سالی است به دنبال تحریم تسلیحاتی ایران می باشند و تلاش های مذبوحانه ای برای محقق نمودن این امر نمودند ولی نتوانستند به نتیجه برسند.
بحث هم کلا هیچ ربطی به عملیات ویژه روسیه در اوکراین ندارد، آنها به دنبال بهانه بودند و هستند و حالا زلنسکی قرار شده بهانه را برای آنها فراهم کند.
درباره پهباد ها هم باید گفت اصل مشکل آمریکا در این است که به خوبی می داند ایران موفق شده طی سالهای اخیر بزرگترین زرادخانه موشکی و پهبادی در جهان را ایجاد کند، زرادخانه ایران به حدی بزرگ شده که برخی تعداد پهبادها و موشک های ایران را بالای چهار و یا پنج ملیون تخمین می زنند، امری که در صورت صحت یعنی ایران امروزه از نظر نظامی به جایگاهی رسیده که توان تغییر همه معادلات نظامی در جهان را دارد.
تخمین این دوستان هم بر این اساس می باشد که طبق اظهار نظر سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان این حزب حدود دو سال پیش بیش از 180 هزار موشک میان برد نقطه زن و هواپیمان بدون سرنشین در اختیار داشت، خوب اگر ایران به حزب الله این تعداد موشک و پهباد داده خودش چه تعدادی در اختیار دارد؟
دیدار ولادیمیر پوتین و آیت الله علی خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
رهبر ایران: اگر جلوی ناتو گرفته نمی‌شد، به بهانه کریمه جنگ راه می‌انداختند
اینجا هم فقط درباره موشک هایی صحبت می کنیم که میانبرد و دوربرد و یا از انواع کروز و یا بالستیک هستند، موشک های کوتاه برد جای خود.
حال این تعداد موشک هایی که ایران در اختیار دارد را با میانگین تولید موشک های زمین به هوای آمریکا که ظاهرا حد اکثر ماهی 1200 موشک است مقایسه کنید تا متوجه شوید ماجرا از چه قرار است.
البته آمریکا کشوری است که توان افزایش تولید را دارد ولی کلا این کالا شرایط خاص خود را دارد که با افزایش دستی تولید امکان تغییر تولید آن وجود ندارد.
دلیل این مساله هم طبق گفته برخی کارشناسان این موشک ها نیاز به تراشه هایی دارند که امکان افزایش سریع تولید این تراشه ها وجود ندارد مخصوصا پس از شرایط پاندمی کرونا و فشار زیاد کشورها به منابع تولید تراشه ها در تایوان برای تولید تراشه های مورد نیاز صنایع شان وچون تایوان قرارداد های تولید تراشه های مورد نیاز کارخانه های مختلف جهان را دارد اینگونه نیست که بتواند نیاز آمریکا و یا ناتو در این زمینه را تامین کند، مگر اینکه بخواهد به قراردادهای خود با دیگر کارخانه ها پایبند نباشد که آن هم مشکلات عدیده هم برای کارخانه های تولید تراشه در تایوان و هم برای مشتری هایشان ایجاد می کند.
حال جالب اینکه مثلا طی چند هفته گذشته برخی مخازن تسلیحاتی اوروپایی و آمریکایی در اوکراین توسط پهباد های روسی (که البته آمریکایی ها ادعا می کنند ایرانی است) هدف قرار گرفته و در آن صدها موشک و توپخانه و خمپاره از انواع مختلف نابود شده و همه سامانه های دفاعی که ناتو در اختیار اوکراین قرار داده بود فلج مانده بود.
فقط ظاهرا در یک حمله یک پهباد موفق شده چیزی حدود هشت ملیارد دلار تسلیحات آمریکایی و اروپایی را یکجا نابود کند.
حتی بسیاری از همین سامانه ها نیز نابود شده.
چند روز برای این پهباد ها کافی بود تا تولید برق اوکراین را یک سوم کاهش دهد و همچنین بیش از 40% زیربناهای اساسی اوکراین نابود شود.
البته باید یادآور شد همه اینها فتوشاپ بوده!!!
تازه ظاهرا فقط دو هزار پهباد در کار است که ادعا می کنند 250 تا از آنها را نابود کرده اند و سیصد پهباد به هدف خورده.
مضاف بر همه ضرر های مالی که ناتو متحمل شده جایگزینی این تسلیحات با چک کشیدن قابل جبران نیست و وقت نیاز است تا کارخانه ها بتوانند تسلیحات مورد نیاز را تولید کنند.
حال تازه اگر بتوانند با این شرایط این تسلیحات را به اوکراین بفرستند و تسلیحات در راه نابود نشود.
اوکراینی ها به امید اسرائیلی ها بودند تا سامانه های گنبد آهنین و ضد هوایی لیزری کذایی شان را در اختیارشان قرار دهند اما ظاهرا اسرائیلیها به آنها گفته اند "صدایش را در نیاورید، اگر پهباد ها ایرانی باشد کار تمام است سامانه های ما هیچ کاری برایتان نمی تواند انجام دهد چون آنها برای رد کردن این سامانه ها ساخته شده اند".
چند روز پیش نتانیاهو در اظهارات عجیبی گفته بود به هرجا اسلحه دادیم دست ایرانی ها افتاد، بسیاری متعجب شدند که جریان چیست، اما برای یکبارهم که شده ظاهرا وی حرف درست را زد، مجامع امنیتی واطلاعاتی ایران ظاهرا آنقدر روی عملکرد اسرائیلیها مسلط هستند که به هرجا اسرائیلیها رفتند و تسلیحات و یا سامانه های دفاعی فروختند در نهایت این سامانه ها به ایران رسید و ایرانی ها موفق شدند تا هم اینها را مهندسی معکوس کنند هم اینکه تسلیحات تولیدی خود را طوری تولید کنند که با سامانه های اسرائیلی و آمریکایی مقابله کند.
چند ماهی بود اسرائیلی ها هیاهو راه انداخته بودند که سامانه دفاع موشکی لیزری تولید کرده اند و بایدن هم برای افتتاح این سامانه به تل آویو رفت، اما چند روز بعد حزب الله لبنان چند پهباد که زیرشان موادی که مشابه آینه است پوشیده شده بود و تا اسرائیلیها خواستند این سامانه ها را امتحان کنند دیدند اشعه لیزر به سمت پایگاه خودشان منعکس شد و سامانه های خودشان هدف قرار گرفت وسریع این سامانه ها را جمع کردند.
بعد هم ظاهرا چند جاسوس بازداشت کرده اند که نقطه ضعف های این سامانه ها را در اختیار ایران و حزب الله لبنان قرار داده اند ومشخص شد قبل از ساختن این سامانه ها ایرانیها پهبادها و موشکهایی که امکان مقابله با این سامانه ها را دارند تولید کرده اند.
اگر روند حملات پهبادی به همان شدتی که طی هفته گذشته انجام می شد ادامه یابد احتمالا تا پایان هفته بعد چیزی از سامانه های دفاعی و یا زیربنایی اوکراین باقی نماند.
انگلیس از اتحادیه اروپا در تحریم ایران به دلیل پهپاد پیروی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2022
انگلیس، از اتحادیه اروپا در تحریم ایران به دلیل پهپاد پیروی می کند
آنها به خوبی می دانند همین وقتی که نیاز است تا کارخانه هایشان تسلیحات نابود شده را جبران کنند برای ارتش روسیه کافی است تا بتواند همه نیروهای اوکراینی ومزدوران خارجی را نابود کند.
جریان جمع آوری نیروی تازه نفس توسط روسیه هم احتمالا به همین دلیل بوده و ممکن است پس از اینکه همه سامانه های دفاعی و زیربنایی اوکراین نابود شود به یکباره عملیات جدید روسیه شروع شود و روسیه کار را تمام کند.
در واقع واهمه آنها هم از این است که مبادا ایران به یکباره تصمیم بگیرد تا درب زرادخانه های خود را برای روسیه باز کند تا هزاران موشک و پهباد به یکباره وارد عمل شوند و همه نقشه های آمریکایی ها و ناتو در اوکراین به هم بخورد.
البته اینها همه فتوشاپ است و احتمالا مقامات نظامی و سیاسی آمریکا آرزو دارند صبح از خواب بیدار شوند و متوجه شوند یک کابوس بد بود که می دیدند، کابوس اینکه ایران درب زرادخانه های موشکی وپهبادی خود برای روسیه را باز کرده و به همین دلیل شروع کرده اند ایران را تحت فشار قرار دهند تا مبادا این کار را انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала