گزارش و تحلیل

امضای توافقنامه همکاری انجمنهای صنایع غذایی ایران و مرکز صادرات روسیه

© Sputnik / Marina al-Sha'lanامضای توافقنامه همکاری انجمنهای صنایع غذایی ایران و مرکز صادرات روسیه
امضای توافقنامه همکاری انجمنهای صنایع غذایی ایران و مرکز صادرات روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2022
اشتراک
رشید عزیز پور، دبیر کل انجم صنایع غذایی ایران در گفتگو با اسپوتنیک از توافقنامه همکاری انجمنهای صنایع غذایی ایران و مرکز صادرات روسیه می گوید.
با توجه به امضای تفاهم نامه همکاری انجمنهای صنایع غذایی ایران و مرکز صادرات روسیه خبرگزاری اسپوتنیک با رشید عزیز پور، دبیر کل انجم صنایع غذایی ایران به گفتگو نشسته است.
همکاری انجمن های صنایع غذایی ایران با مرکز صادرات روسیه چگونه است؟ این تفاهم نامه با چه موضوعاتی به امضای طرفین رسیده است؟
همانطور که می دانید که یک ارتباط جدیدی به نسبت ارتباطات قبلی میان کشور ایران و روسیه در حال شکل گیری است. هم دولت ایران و هم دولت روسیه قصد دارند روابط خود را گسترش دهند و ارتباطشان را در حوزه تجاری ادامه بدهند. ما سالهای گذشته ارتباط بخش خصوصی میان ایران و روسیه داشتیم و کماکان این ارتباطات و تجارت دارد ادامه پیدا می کند، اما به واسطه این سیاست های جدیدی که دو کشور در نظر گرفته اند که این توسعه روابطه بسیار افزایش پیدا کند، این امر شاید بتواند تاثیر مثبتی در حوزه تجارت بخش خصوصی اتفاق بیفتد، که صنعت غذا یک صنعت مهم هر دو کشور ایران و روسیه است، اگر چه از قبل هم این دو کشور در خصوص صنایع غذایی با یکدیگر همکاری داشتند، ما به عنوان نماینده کانون انجمن غذایی به عنوان نماینده بخش صنایع غذایی ایران که یک بخش مورد تاکید همه کشورها است یک ارتباطاتی را از طریق سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز صادرات روسیه از چند ماه پیش شکل گرفته و در حال حاضر هم این در قالب یک توافق نامه ای امیدواریم که این توسعه روابط در بخش غذایی بین دو کشور را انشالا شاهد باشیم.
Колосья пшеницы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
ایران در جایگاه دوم خریداران غلات از روسیه قرار گرفت
اکنون برای تامین مواد و صنعت غذایی تولید ایران، چه تعداد کشورهایی از ایران این آمادگی را دارند و چه اقلامی را به روسیه ارسال می کنند؟
ایران تقریبا دو سه برابر ظرفیت داخل کشور در زمینه غذایی امکان تولید دارد، کشور روسیه نیز در برخی از این حوزه ها نیازمند تامین مواد غذایی خود هسست، از محل افزایش و یا مازاد امکان تولید کشور ایران این امکان وجود دارد این مازاد امکان تولید صادر شود که یک قسمتش می تونه، کشور روسیه باشد که بر اثر نیاز روسیه این اتفاق می تواند بیفتد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала