وزیر کشاورزی ایران: حجم تجارت کشاورزی میان ایران و روسیه تا ۶ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

© Sputnik / Igor Zaremboروس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است
روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2022
اشتراک
سید جواد ساداتی‌نژاد در سخنانی اعلام نمود که افزایش ۸۰ درصدی حجم تجارت کشاورزی با روسیه نشانگر عزم جدی دو کشور در توسعه روابط کشاورزی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه سفر معاون اول رئیس جمهور ایران و هیأت همراه به روسیه برای شرکت در مجمع اقتصادی خزر، تاکید کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به روسیه پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست مشترک امنیت غذایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر مطرح می‌شود و جمهوری اسلامی آمادگی دارد نقشه راه همکاری‌های این کشورها در این زمینه را تهیه کند.
وزیر جهاد کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر لنگر امنیت غذایی جهان هستند، گفت: افزایش ۸۰ درصدی حجم تجارت کشاورزی با روسیه نشانگر عزم جدی دو کشور در توسعه روابط کشاورزی و همچنین در راستای توسعه سیاست همسایگی دولت سیزدهم است. طبق برنامه‌ریزی‌ها ظرف یک سال آینده و در گام اول، حجم تجارت کشاورزی بین دو کشور تا ۶ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
ایران محموله خود را در چارچوب معامله غلات بین روسیه و اوکراین دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
ایران محموله ای را در چارچوب "معامله غلات" بین روسیه و اوکراین دریافت کرد
وی گفت: به دنبال این هستیم تا با رایزنی‌های پیش روی در این مجمع مقدمات لازم برای برگزاری اولین نشست همکاری‌های کشاورزی بین ایران و روسیه و سایر کشورهای حاشیه خزر را فراهم کنیم. در همین راستا برای اولین بار و با تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی سامانه قرنطینه دو کشور ایران و روسیه به هم وصل می‌شود و در عین حال برنامه داریم تا با گسترش همکاری‌های دانشگاهی و علمی به تسهیل روابط دو کشور کمک شایان توجهی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала