- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

انتشار اطلاعاتی در مورد استفاده از پهپادهای کامیکازه روسی در اوکراین

© Photo / KALASHNIKOV MEDIAانتشار اطلاعاتی در مورد استفاده از پهپادهای کامیکازه روسی در اوکراین
انتشار اطلاعاتی در مورد استفاده از پهپادهای کامیکازه روسی در اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2022
اشتراک
یک منبع آگاه اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه در حال حاضر از چند صد مهمات سرگردان روسی که پهپادهای کامیکازه نیز نامیده می شوند، در اوکراین استفاده کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: "از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، ارتش روسیه از چند صد مهمات پرسه زن روسی استفاده کرده است. منظور پهپادهای "کوب" Kub)) و دو نوع از پهپادهای لانست صحبت می کنیم."
وی افزود: پهپادهای کامیکازه روسی به ویژه در انهدام سامانه‌های موشکی ضدهوایی نیروهای اوکراینی و همچنین رادارها از جمله رادارهای ضد آتشبار و رادارهای سامانه پدافند هوایی اوکراین کارایی بالایی از خود نشان می‌دهند.
علاوه بر این، مهمات سرگردان برای از بین بردن نیروی انسانی دشمن چه در فضای باز و چه در پناهگاه ها بسیار مؤثر هستند.
کامیکازه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2022
وزارت دفاع روسیه انهدام تجهیزات اوکراینی توسط پهپادهای کامیکازه را نشان داد + فیلم
منبع خاطرنشان ساخت: " این کارایی از جمله با سطح پایین میدان های فیزیکی پهپاد تضمین می شود - آنها به سختی در رادار، حرارتی، قابل مشاهده و در محدوده صوتی قابل توجه هستند. شبه نظامیان اوکراینی فقط در آخرین لحظه که دیگر خیلی دیر شده، صدای پهپاد در حال پرواز را می شنوند".
پهپادهای "کوب" به دلیل بال دلتای گسترده، شکل مشخصی دارند. این پهپاد یک کلاهک به وزن سه کیلوگرم حمل می کند. حداکثر مدت زمان پرواز مهمات سرگردان 30 دقیقه و سرعت آن 130 کیلومتر در ساعت است.
به نوبه خود، نسخه اصلی لانست دارای دو بال صلیبی و بدنه سیگاری شکل است. این پهپاد قادر به حمل کلاهک سه کیلوگرمی است. حداکثر سرعت آن 110 کیلومتر در ساعت و برد آن 40 کیلومتر است.
نسخه ارتقا یافته لانست آیرودینامیک جدیدی را دریافت کرده است - اکنون دستگاه دارای یک بال X شکل بزرگ و یک دم X شکل است. این پهپاد دارای کلاهک قدرتمندتر پنج کیلوگرمی و برد افزایش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала