گزارش و تحلیل

واکنش های جهانی به اعلام حکومت نظامی در چهار منطقه جدید الحاقی به روسیه

© Sputnik / Валерий Мельников /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش های جهانی به اعلام حکومت نظامی در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و ژاپروژیا
واکنش های جهانی به اعلام حکومت نظامی در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و ژاپروژیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
اشتراک
غرب باید متوجه شود که شما نمی تواند از خاک اوکراین به عنوان حیاط خلوت خود برای حمله به روسیه بدون مجازات استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، امروز چهارشنبه، رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام نمود که حکومت نظامی در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و ژاپروژیا از 20 اکتبر برقرار می شود. مطابق ماده 102 قانون اساسی، رئیس جمهور در صورت تجاوز به فدراسیون روسیه یا تهدید فوری به تجاوز، با اعلام فوری این موضوع به مجالس شورای فدراسیون و دوما ، حکومت نظامی را در قلمرو فدراسیون روسیه یا مناطق جداگانه آن وضع می کند.. حکومت نظامی با فرمان رئیس جمهور برقرار و بلافاصله برای تصویب به شورای فدراسیون ارائه می شود.
در این راستا، خبرگزاری اسپوتنیک، نظرات کارشناسان مختلف در خصوص اقدام روسیه در اعلام حکومت نظامی در این مناطق را اعلام می کند.
سرلشکر محمد عباس، کارشناس نظامی سوریه در خصوص حکومت نظامی در مناطق الحاقی جدید به روسیه گفت: "تصمیم امروز به این معنی است که عملیات ويژه نظامی روسیه در اوکراین، وارد مرحله جدیدی از توسعه شده است. مسکو حق دارد با تروریسم اوکراینی که واشنگتن پشت آن ایستاده است، مخالفت کند. از آنجایی که روسیه سرزمین های جدیدی را به خاک خود الحاق کرده است، هرگونه حمله به این سرزمین ها که انجام می شود، باید آن را حمله به روسیه بداند - بنابراین اقدامات پوتین بسیار منطقی و قابل درک است. غرب باید متوجه شود که شما نمی توانید از خاک اوکراین به عنوان حیاط خلوت خود برای حمله به روسیه بدون مجازات استفاده کنید."
پوتین هفته آینده را در روسیه تعطیل اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
جزئیات مقررات وضع شده در پى اعلام حکومت نظامی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا
از سوی دیگر، واصفی سل، دبیرکل صندوق توسعه کریمه، در گفتگو با اسپوتنیک ترکیه گفت: "مطبوعات غربی می نویسند که روسیه کنترل خود را بر سرزمین هایی که در آن حکومت نظامی وضع شده است، از دست داده است. با این حال، من فکر می کنم که برعکس، اوضاع تحت کنترل است. غرب خواستار حمله اوکراین است. رژیم کی یف در حال آماده سازی حمله به سد کاخوفکا در آینده نزدیک است. به همین دلیل تخلیه غیرنظامیان و تقویت واحدهای نظامی اعلام شده است.
اسکات ریتر، تحلیلگر نظامی، افسر سابق اطلاعات تفنگداران دریایی ایالات متحده در خصوص اعلام حکومت نظامی در این مناطق گفت: حکومت نظامی به فرماندهان در جبهه و مقامات غیرنظامی آنها این فرصت را می‌دهد تا فرآیند تصمیم‌گیری را ساده‌تر کنند و تلاش‌ها را منحصراً بر دستیابی به پیروزی نظامی متمرکز کنند. و این اهمیت حکومت نظامی در این مناطق برای روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала