واکنش ایران به ادعاهای مطرح شده درباره ارسال سلاح به روسیه

© Photo / IRNAواکنش ایران به ادعاهای مطرح شده درباره ارسال سلاح به روسیه
واکنش ایران به ادعاهای مطرح شده درباره ارسال سلاح به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه های رسانه ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را فاقد صحت دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه های رسانه ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین رو آمادگی کشورمان را برای گفت‌وگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.
قصد دارند ایران را بخاطر ادعای تامین پهپاد به روسیه از جام جهانی قطر حذف کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
قصد دارند ایران را بخاطر ادعای تامین پهپاد به روسیه از جام جهانی قطر حذف کنند

کنعانی با اشاره به بیطرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای منازعه همواره ضمن مخالفت با ادامه جنگ، بر لزوم توقف درگیری و حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز تاکید کرده و در این ارتباط دیدارها و تماس های متعددی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روسی و اوکراینی انجام گرفته است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ یک موضع شفاف و خلل ناپذیر همواره بر رعایت اصل بنیادین حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و یکپارچگی تمام کشورها از جمله اوکراین بر اساس اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل تاکید کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала